کم‌کاری دولت در ارائه لایحه تقویم آموزشی به مجلس

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دولت لایحه‌‌ای در زمینه تغییر زمان آغاز تحصیلی به مجلس شورای اسلامی ارائه نکرده است تا مشخص شود نمایندگان با آن موافق یا مخالف هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیاری از کارشناسان برای جبران تعطیلی مدارس، طرح تغییر تقویم آموزشی را پیشنهاد می‌دهند. این طرح از سوی کارشناسان مطرح و مخالفان و موافقان بسیاری دارد. برخی موافقان این طرح مدعی هستند تعطیلات زمستانه بهترین راهکار برای جبران تعطیلی مدارس است. برخی مخالفان نیز مدعی هستند تغییر تقویم آموزشی بر اساس اقلیم هر منطقه،‌ نیازمند تجهیزات بسیاری است که تهیه آن هزینه زیادی می‌طلبد.

احمد عابدینی معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش نیز شامگاه روز گذشته در برنامه پرسشگر مدعی شد هر سازمان و فردی به مسائل آموزش و پرورش به صورت غیر کارشناسی و غیرعلمی ورود می‌کند، متأسفانه با مداخلات مجلس شورای اسلامی روبرو هستیم که موانع جدی در راه تحول ایجاد کرده است. گاهی با طرحی یک هفته‌ای، یک موضوع را تحمیل می‌کنند که تنوع مدرسه نمونه‌ای از آن بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش در زمینه طرح تقویم آموزشی، با اشاره به اختلافاتی که در زمینه بررسی و تصویب این طرح بین مراجع وجود دارد، مدعی شده بود به آن‌ها اعلام شده که مجلس به شدت مخالف تغییر زمان شروع سال تحصیلی است.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در واکنش به سخنان عابدینی در زمینه ایجاد موانع در راه تحول با مداخلات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طرح حذف تنوع مدارس اجرایی نشد، گویا معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش باید قوانین را بار دیگر مرور کند، چون چنین موضوعی به تصویب نرسیده است.

وی ادامه داد: دولت لایحه‌‌ای در زمینه تغییر زمان آغاز تحصیلی به مجلس شورای اسلامی ارائه نکرده است تا مشخص شود نمایندگان با آن موافق یا مخالف هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059150

وب گردی

وب گردی