قوم‌گرایی بر انتخاب کاندیدای اصلح تأثیر می‌گذارد

مسئول گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری ناحیه بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان گفت: متأسفانه همچنان شاهد قوم‌گرایی و عملکرد قبیله‌ای در تبلیغات انتخاباتی هستیم که باید این رویه با هدف راهیابی کاندیدای اصلح به مجلس شورای اسلامی اصلاح شود.

محمد خزایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به اینکه جنبش دانشجویی در برهه‌های گوناگون سعی داشته در رأس تحولات جامعه قرار گیرد، گفت: امام راحل دانشگاه را مبدأ تحولات جامعه می‌داند، هر چند در برخی اوقات افراد و جریانات سیاسی خاصی از این آرمان بلند دانشجویی سوءاستفاده می‌کنند؛ اما تجربه نشان داده هر زمانی که جنبش دانشجویی مطالبه‌گری به حقی انجام داده؛ برای مردم جامعه منشأ خیر و برکت شده است.

وی با بیان اینکه مجموعه گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان تا انتهای سال دو کار ویژه مهم را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: ابتدا انتخابات مجلس شورای اسلامی و دوم رصد کامل وضعیت سیل زدگان و همچنین بررسی چگونگی عملکرد ارگان‌های مختلف در زمینه بازسازی خرابی‌های ناشی از سیل که اکثرا اشتغال مردم را تحت تأثیر قرار داده است.

انتخابات مجلس فرصتی برای احیای گفتمان مطالبه‌گری

مسئول گفتمان سازی و مطالبه‌گری ناحیه بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: گفتمان عدالتخواهی و مطالبه گری که پیش از حوادث اخیر شکل و قدرت گرفته بود؛ نباید به فراموشی سپرده شود. البته معتقدم بخش مهمی از آن حوادث همچون گرانی بنزین برای به حاشیه کشانده شدن این گفتمان انجام گرفت.

خزایی درباره برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ایام برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی فرصت بسیار خوبی برای احیای گفتمان مطالبه گری و عدالتخواهی در سطح جامعه است. جنبش دانشجویی باید از این فرصت پیش آمده بهره لازم را برده و آن را بار دیگر گفتمان غالب جامعه کند.

این فعال دانشجویی با تاکید بر اینکه جنبش دانشجویی باید شاخص‌های نماینده اصلح و تراز انقلاب را به مردم معرفی کند، گفت: جریان دانشجویی انقلابی باید با تحقیق و بررسی و بر اساس آرمان‌های انقلاب اول اقدام به شناسایی و تعیین شاخص‌های نماینده اصلح کرده و در گام بعد این شاخص‌ها را به مردم معرفی کند.

وی شرکت حداکثری مردم در انتخابات را نشانه برقراری دموکراسی در کشور دانست و گفت: در حال حاضر شاید برخی از مسائل و شرایط اقتصادی و معیشتی در اثر بی‌کفایتی دولت مردم را آزرده کرده باشد؛ اما مردم همچنان پایبند به نظام هستند.

ضعف دولت در سیاست خارجی

خزایی با بیان اینکه دولت روحانی در زمینه سیاست خارجی و اقتصاد بسیار منفعلانه عمل کرده و می‌کند، گفت: نباید به آمریکا اجازه گستاخی بیش از این داده شود؛ آنها سیلی اول را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خوردند. در حال حاضر آمریکا تا زمانی که در گیجی ناشی از سیلی به سر می‌برند؛ باید ضربات بعدی را محکم‌تر از سپاه پاسداران دریافت کند.

مسئول گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری ناحیه بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: مطالبه‌گری کلان دانشجویان از دولت روحانی این است که چرا در حالی که حریف سردرگم شده و در گوشه رینگ در حال زدن ضربات بی‌هدف است؛ کنار ایستاده و گارد دفاعی گرفته است؟

وی در پایان خاطرنشان کرد: مطالبه دانشجویان از نمایندگان مجلس شفافیت تمامی عملکردهای آنها در زمان تبلیغات انتخاباتی است و از تمامی نمایندگان برای حل مسائل جامعه راهکار عملیاتی می‌خواهد. متأسفانه در برخی از نقاط استان همچنان شاهد قوم‌گرایی و عملکرد قبیله‌ای در تبلیغات انتخاباتی هستیم که باید این رویه با هدف راهیابی کاندیدای اصلح به مجلس شورای اسلامی اصلاح شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059160

وب گردی

وب گردی