ارتباط صنعت و دانشگاه  ایدئال نیست

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه در حد ایدئال نیست؛ اما می‌توان این ظرفیت را در کشور گسترش داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سید احمد معتمدی در نشست صاحبنظران بخش معدن کشور در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: باتوجه به شرایط کشور، این دانشگاه وظیفه خود می‌داند نقش ویژه‌ای در رفع نیازهای صنعت داشته باشد.

وی افزود: این دانشگاه به نحوی فعالیت می‌کند که بتواند ارتباط مؤثری با صنایع کشور داشته باشد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تأکید کرد: بخش معدن یکی از مهمترین حوزه‌های اقتصادی و صنعتی کشور به‌شمار می‌رود؛ بنابراین دانشگاه صنعتی امیرکبیر برنامه دارد از پتانسیل خود در این حوزه استفاده کند.

معتمدی اظهار کرد: ارتباط صنعت و دانشگاه در حد ایده‌آل نیست؛ اما می‌توان این ظرفیت را در کشور گسترش داد.

مالک نادری مدیر ارتباط با صنعت و کارآفرینی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این نشست گفت: با توجه به شرایط کشور سعی داریم ظرفیت‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر را به سمت نیازهای کشور سوق دهیم.

وی عنوان کرد: بنابراین دانشگاه صنعتی امیرکبیر آمادگی دارد ظرفیت‌های خود را به سمت نیازهای کشور حرکت دهد.

راه‌اندازی دفاتر نوآوری و فناوری برخی صنایع و بانک‌ها در دانشگاه امیرکبیر

حسین حسینی تودشکی معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه سیاست این دانشگاه تعامل مؤثر با صنایع مختلف کشور است، گفت: در حال حاضر دفاتر (R&D) و مراکز نوآوری و فناوری برخی از صنایع و بانک‌ها در این دانشگاه راه‌اندازی شده است.

حسینی تودشکی در ادامه این نشست گفت: سیاست دانشگاه صنعتی امیرکبیر تعامل مؤثر با صنایع مختلف کشور است تا بر این اساس بتوانیم در رفع نیازهای صنایع کشور سهیم باشیم.

وی افزود: برای تحقق این موضوع، دانشگاه بسترهای متعددی مهیا کرده است که برگزاری گردهمایی تخصصی با صنایع مختلف یکی از این برنامه‌ها به‌شمار می‌رود.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: این دانشگاه بستری را فراهم کرده تا صنایع کشور بتوانند دفاتر (R&D) و مراکز نوآوری و فناوری در محیط این دانشگاه ایجاد کنند.

حسینی تودشکی عنوان کرد: درحال حاضر چند شرکت و بانک دفاتر آرندی و نوآوری در دانشگاه ایجاد کرده‌اند.

وی با اشاره به حضور دو شتاب‌دهنده معدنی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: بسیاری از دانشکده‌های این دانشگاه می‌توانند با صنایع معدنی کشور فعالیت کنند. در این راستا می‌توان گفت بیش از 200 عضو هیئت علمی و 2 هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری این دانشگاه می‌توانند در حوزه پروژه‌های معدنی فعالیت داشته باشند.

دانشگاه امیرکبیر برنامه آینده‌نگاری تدوین می‌کند

خداداد غریب‌پور رئیس هیئت عامل سازمان ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) نیز در این نشست گفت: قرار است دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای این سازمان، برنامه آینده‌نگاری تدوین کند.

غریب‌پور ادامه داد: سازمان ایمیدرو به دنبال ارتباط مؤثر با دانشگاه‌های کشور است.

وی با بیان اینکه سازمان ایمیدرو به دنبال حمایت از ایده‌هاست، تأکید کرد: دنبال رفع نیاز صنعت توسط دانشگاه‌ها هستیم.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو با اشاره به حمایت این سازمان از پایان‌نامه‌های دانشجویی اظهار کرد: سازمان ایمیدرو از پایان‌نامه‌هایی حمایت می‌کند که در راستای نیازهای این سازمان باشد.

غریب‌پور عنوان کرد: سازمان ایمیدرو 170 عنوان نیاز این سازمان را احصا کرده است که در راستای این نیازها از پایان‌نامه‌های دوره دکتری و کارشناسی ارشد حمایت خواهد کرد.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو افزود: به دانشگاه صنعتی امیرکبیر اعلام کردیم برای این سازمان، برنامه‌ریزی آینده‌‌نگاری انجام دهد که در این راستا نیز قرار است مطالعه تحقیقی درباره جایگاه سازمان ایمیدرو در مقایسه با سازمان‌های بین‌المللی نیز صورت گیرد.

غریب‌پور در پایان گفت: پژوهش‌های این سازمان در سال 98 رشد 50 درصدی داشته است که تمامی پژوهش‌های صورت گرفته بر اساس نیازهای صنعت بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059167

وب گردی

وب گردی