عبور  ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان از مرز هزار میلیارد

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: ضمانت نامه‌هایی که از طریق بانک‌های عامل و معرفی صندوق نوآوری به شرکت‌های دانش بنیان ارائه شده از مرز هزار میلیارد تومان عبور کرده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سیاوش ملکی‌فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، در رویداد سه روزه ارائه نیازهای فناورانه معدن و صنایع معدنی، این رویداد را گامی ‌برای تزریق فناوری و نوآوری به مجموعه صنایع معدنی دانست و گفت: برگزاری این رویدادها با هدف توسعه بازار شرکت‌های دانش بنیان و به عبارت دیگر توسعه اقتصاد دانش بنیان و رشد صنایع مادر در کشور است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: در صورتی که شرکت‌های دانش بنیان در این رویداد با صنایع بزرگ فعال در این حوزه تفاهم‌نامه یا قراردادی امضا کنند صندوق نوآوری و شکوفایی از تمامی‌ ابزارهای خود برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان استفاده می‌کند تا مسیر اتصال شرکت‌های دانش بنیان به صنایع بزرگ و مادر حوزه معدن مانند گل گهر و فولاد از طریق صندوق نوآوری تسهیل ‌شود.

ملکی‌فر در مورد ابزارهای مختلف صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان خاطرنشان کرد: ضمانت نامه‌هایی که از طریق بانک‌های عامل و معرفی صندوق نوآوری به شرکت‌های دانش بنیان ارائه شده از مرز هزار میلیارد تومان عبور کرده است. همچنین با استفاده از ابزار هم‌سرمایه‌گذاری در سود و زیان طرح‌های دانش بنیان شرکت‌ها شریک می‌شویم. کار و دانش فنی از شرکت‌های دانش بنیان و تامین منابع مالی برعهده صندوق نوآوری خواهد بود و خدمات بلاعوضی هم داریم که به تجاری‌سازی محصولات و خدمات دانش بنیان کمک می‌کند.

وی، صنایع بزرگ و شرکت‌های دانش بنیان را خطاب قرار داد و گفت: در بهم‌رسانی شرکت‌های دانش بنیان و صنایع معدنی، ابزار لیزینگ صندوق نوآوری برای تسهیل ارتباط فراهم است. تسهیلات لیزینگ در گذشته خدمات و مواد مصرفی را در بر نمی‌گرفت که در حال حاضر این موارد نیز به تسهیلات لیزینگ اضافه شده است. بر همین اساس خریداران محصولات دانش بنیان می‌توانند تا 80 درصد مبلغ قرارداد را از ما تسهیلات 3 ساله 9 درصد دریافت کنند. خرید از هر شرکت دانش بنیان تا 50 میلیارد تومان تحت حمایت صندوق نوآوری قرار دارد. ما آمادگی داریم تا با تسهیلات لیزینگ در خدمت سرمایه‌گذاران بزرگ باشیم و شرکت‌های بزرگ معدنی نیز با خیال راحت از محصولات دانش بنیان خریداری کنند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: در طرف عرضه هم برای کمک به شرکت‌های دانش بنیان که موفق به عقد قرارداد و تفاهم‌نامه در این رویداد می‌شوند خدمات مختلفی مانند ضمانت‌نامه پیمان، تسهیلات سرمایه در گردش، تسهیلات بانکی تا سقف 50 میلیارد تومان و تولید صنعتی برای شرکت‌هایی که تیراژ تولید آنها کافی نیست وجود دارد و همچنین برای استانداردهای حوزه معدن هم اگر استانداردی وجود داشت که در لیست ما نبود، اعلام کنید تا در خدمات بلاعوض صندوق قرار دهیم.

ملکی‌فر در پایان به رویدادهای فناورانه‌ای که در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: رویداد‌های متفاوتی در صندوق برگزار شده است. این رویداد از جمله رویدادهایی است که صندوق در کنار صنایع معدنی قرار گرفته است. اواخر بهمن هم رویداد نفت و گاز و پتروشیمی‌ در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می‌شود. حضور شرکت‌های دانش بنیان در این رویدادها آزاد و رایگان است و هدف ما از برگزاری این رویدادها نیز توسعه بازار این شرکت‌ها است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059197

وب گردی

وب گردی