ارائه خدمات شیمی درمانی و رادیولوژی در کلینیک دانشگاه آزاد بروجرد

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان گفت: یک کلینیک بیماری‌‌‌‌‌‌‌‌های خاص در واحد بروجرد داریم که خدمات شیمی درمانی بیماران سرطانی در آن انجام می‌‌‌شود.

سید حسین قربانی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان، در گفت‌‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تجهیزات و امکانات موجود در واحدهای علوم پزشکی استان گفت: در حال حاضر، رشته پزشکی و داروسازی در واحدهای سطح استان داریم. تجهیزات کلینیک دندان‌‌‌‌‌پزشکی واحد بروجرد در نوع خود جزو کامل‌‌‌ترین تجهیزات مربوط به این رشته است. 125 یونیت فعال در این کلینیک وجود دارد و دستگاه‌‌‌های پیشرفته لیزر از دیگر امکانات ما در این واحد دانشگاهی بوده و دارای 8 بخش کلینیک آموزشی و ویژه هستیم.

وی تشریح کرد: در حال حاضر، 220 دانشجو و 40 عضو هیئت علمی داریم که همگی متخصص هستند. امکاناتی که در دانشکده دندان‌‌‌پزشکی واحد بروجرد وجود دارد ا دانشگاه‌‌‌های مطرح دولتی برابر بوده که نشان‌‌‌دهنده توجه دانشگاه آزاد به چگونگی تربیت فارغ‌‌‌التحصیلان این رشته است. رشته دندان‌‌‌پزشکی تنها در واحد بروجرد ارائه شده و تاکنون دو دوره فارغ‌‌‌‌‌‌التحصیل داشتیم.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان درباره امکانات آزمایشگاهی و تجهیزاتی که در واحدهای مختلف استان ارائه می‌‌‌شود خاطرنشان کرد: در واحد بروجرد با توجه به اینکه رشته‌‌‌های پیراپزشکی مثل پرستاری، مامایی و آزمایشگاهی داریم، امکانات مناسبی در حوزه آزمایشگاه‌‌‌های علوم‌‌‌پایه که زیر بنای علوم‌‌پزشکی هستند وجود دارد. در واحد درود و خرم‌‌‌آباد فقط رشته پرستاری داریم. واحد الیگودرز هم علاوه بر رشته پرستاری، رشته علوم آزمایشگاهی هم دارد و طبق ارزیابی وزارت بهداشت این واحد دانشگاهی عملکرد خوبی در تربیت پرستار و دستاوردهای قابل توجهی در حوزه علوم آزمایشگاهی داشته است.

قربانی تاکید کرد: علاوه بر خدمات‌‌‌رسانی واحد بروجرد درحوزه دندان‌‌‌پزشکی، یک کلینیک بیماری‌‌‌‌‌‌‌‌های خاص در این شهر داریم که مجهز به آزمایشگاه و رادیولوژی بوده و به دو صورت کار انجام می‌‌‌دهد. در این کلینیک هم درمان بیماران دیالیزی و شیمی درمانی بیماران سرطانی انجام می‌‌‌شود و هم دانشجویان رشته‌‌‌های علوم پزشکی دوره کارآموزی خود را می‌‌‌‌توانند در آن بگذرانند. مجوز آزمایشگاه همکار هم از مرکز استاندارد استان داریم و فعالیت‌‌‌هایی در زمینه دارو و صنایع غذایی این حوزه انجام دادیم و به کارخانجات صنایع غذایی و داروسازی خدمات‌‌‌رسانی مناسبی ارائه می‌‌‌کنیم که منجر به درآمدزایی برای ما می‌‌‌شود.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان گفت: کلیه آزمایشگاه‌‌‌های علوم پایه ما که مشترک بین رشته‌‌های پزشکی و غیرپزشکی است متصل به شبکه آزمایشگاه یکپارچه ساها است. در حال حاضر بیشترین دانشجویان ما در حوزه پرستاری و دندان‌‌‌پزشکی بوده و رشته داروسازی هم با توجه به توانمندی که در سطح استان وجود دارد جزو رشته‌‌‌هایی است که بعد از دریافت مجوز‌های لازم در واحدهای دانشگاهی لرستان ارائه خواهد شد.

وی درباره همکاری بیمارستان‌‌‌‌‌‌های سطح استان لرستان با واحدهای دانشگاهی سطح استان تصریح کرد: دانشگاه آزاد، بیمارستان ملکی در سطح استان لرستان ندارد اما با کلیه بیمارستان‌‌‌‌‌های استان قرارداد همکاری دارد و بسیاری از دانشجویان پرستاری ما دروه‌‌‌‌‌های کارآموزی خود را در این بیمارستان‌‌ها می‌‌‌گذرانند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059199

وب گردی

وب گردی