تجهیزات بلااستفاده در واحدهای دانشگاهی شناسایی می‌شود/ درآمدزایی واحدها با جا‌به‌جایی تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی

مدیرکل پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی از درآمدزایی واحدهای دانشگاهی با جابه‌جایی تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی خبر داد.

عبدالله محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره بخشنامه جابه‌جایی تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی (طرح تعاون تجهیزات) دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آیین‌نامه طرح تعاون تجهیزات دانشگاه آزاد اسلامی قبلا به امضای دکتر طهرانچی رسیده بود که چند روز پیش نیز ابلاغ شد. هدف از این بخشنامه شناسایی تجهیزات مازاد و بلااستفاده در واحدهای دانشگاهی و فعال کردن آن‌ها است.

او ادامه داد: تجهیزات بر اساس این طرح طی سه مرحله؛ خود اظهاری واحد، اعلام استان‌ها و در نهایت توسط پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی جابه‌جا می‌شوند. فاز اول این بخشنامه می‌گوید باید برای تجهیزاتی که در سطح دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد اما خاک می‌خورند و از آن‌ها کار کشیده نمی‌شود برنامه مشخصی تدوین شود.

او اضافه کرد: این آیین‌نامه سه سطح دارد؛ اول این که خود واحد دانشگاهی برای تجهیزات برنامه‌ریزی کند؛ یعنی نباید هیچ دستگاهی در سطح واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بیکار بماند بلکه باید برای آن برنامه ریخته شود.

مدیرکل پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که در دانشگاه تجهیزات خوبی داریم که بلااستفاده مانده است، اظهار کرد: زمانی که با صنایع و برخی از وزارت خانه‌ها صحبت می‌کنیم باور نمی‌کنند در دانشگاه چنین تجهیزاتی وجود دارد؛ بنابراین شناسایی و استفاده از این تجهیزات را در دستور کار قرار دادیم که در وهله اول توسط خود واحدها شناسایی می‌شوند.

محمدی درباره فاز دوم توضیح داد: اگر واحد دانشگاهی اگر این کار را انجام نداد، در فاز دوم، استان باید برای جا به جایی این تجهیزات برنامه بچیند. این جابه‌جایی نیز به نفع واحدها است چون درآمدی که از آن کسب خواهد شد، به واحد مربوطه نیز داده می‌شود.

او درباره فاز سوم گفت: در گام سوم پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی وارد می‌شود و در این مرحله با توجه به سیاست‌های کلی پژوهشگاه، استان را موظف خواهیم کرد که تجهیزات خود را جا‌به‌جا کنند. اطلاعات که از بازرسی‌ها و سامانه ساها در دست داریم و همچنین گزارشاتی که به ما می‌رسد باعث می‌شود تا وارد این مبحث شویم؛ هدفمان نیز بهره‌برداری از امکاناتی است که در سطح برخی از واحدها خوابیده و بیکار مانده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059200

وب گردی

وب گردی