دانشگاه برای تربیت نیروهای تمدن ساز در عرصه‌های مدیریتی تلاش می‌کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به طرح های متنوع و جامع فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، اقدام در این راستا را نشانگر برداشت دقیق این دانشگاه از فرمایشات و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب دانست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از بوشهر، اسماعیل عبدالهی دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد بوشهر در مراسم آغاز به کار طرح شهید شهریاری ویژه تشکل های اسلامی و سیاسی استادان این استان ضمن خیر مقدم و تشکر از حضور پرشور استادان شرکت کننده و قدردانی از برگزارکنندگان این طرح فاخر، گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران همواره بستر رویش و تکامل اندیشمندان و بزرگانی چون شهید شهریاری بوده است. شهید شهریاری را می توان به عنوان یک نمونه و الگوی والای تربیتی برای ایران اسلامی ونخبگان جهان اسلام معرفی کرد.

این مسئول با تأکید بر اینکه شهید شهریاری از جوانان فداکار، متخصص، متعهد و بزرگ اندیش انقلاب و کشور بود، اظهار کرد: نام گذاری طرح های فرهنگی به نام شهدا نشان از جاودانگی این شهدای گرانقدر است.

عبدالهی با تشکر از همکاری و همراهی مدیران پتروشیمی جم با دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری این طرح فرهنگی یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید مدیریتی خود به دنبال ارتباط دوسویه و پویا با جامعه و مردم است که این برنامه های متعالی می تواند ضمن برقراری این ارتباط سازنده در جذب نخبگان به این دانشگاه مردمی و انقلابی اثرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه اجرای برنامه های فرهنگی نظیر طرح شهید شهریاری، حیات طیبه، ضیافت اندیشه استادان و دیگر برنامه ها در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با جدیت و اهتمام ویژه در حال اجرا است، اظهار کرد: امید است این برنامه ها نه تنها در دانشگاه بلکه در سطح جامعه نیز نقش های انقلابی، مردمی و دانش بنیان خود را ایفا کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه عنوان این طرح ( شهید شهریاری) به طور کامل بیان کننده ماهیت و اهداف آن است، تشریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانات خود 2 عنصر تولید فکر و تربیت و تولید نیروی انقلابی کارآمد را برای ایجاد تمدن اسلامی ضروری دانستند وبرهمین اساس برنامه های فرهنگی وسیاسی دانشگاه، بیانگر برداشت صحیح مسوولان از فرمایشات ایشان است.

وی با بیان اینکه حفظ و حمایت ارزش ها و اندیشه های انقلاب و متفکرین و یاد آنان یک مسئولیت سنگین است، افزود: انتظار است تا در چارچوب این طرح ها، فکر و اندیشه ناب اسلامی و انقلابی معرفی شود و انسان های مسئولیت پذیر، با دغدغه وپرکار همانند شهدای گرانقدر انقلاب تربیت شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید براینکه حفظ ارزش های انقلاب یک وظیفه شرعی و ملی برای نهادها و دستگاه های اجرایی است، تشریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری با دارا بودن بالاترین کمیت وکیفیت و برخورداری از نیروی انسانی مستعد و باتجربه (اعم از کارمند و هیأت علمی و مدرس) می تواند در شبکه سازی، کادرسازی و تربیت انسانی برای آینده نظام و کشور نقش اثرگذاری ایفا کند.

عبدالهی با بیان اینکه در این طرح ها باید نیروهای انقلابی پای کار و آماده، از لحاظ ذهنی، فکری و علمی در چارچوب ارزش های نظام برای مقابله با تهاجم های فرهنگی نظام سلطه، تربیت و توانمند شوند، اضافه کرد: هدف ما در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی این است که این نیاز را به صورت شبکه ای و زنجیروار دنبال کرده و از دل آن نیروهایی که تمدن ساز بوده و پاسخگوی نیازهای مدیریتی کشور باشد را آموزش دهیم.

دبیر هیأت امناء دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری(حفظه ا... التعالی) که در بیانیه گام دوم که چالش ساختاری ومدیریتی بزرگترین ومهم ترین چالش کشور است، اذعان کرد: کشور نیازمند نیروهای انقلابی وجهادی در شأن انقلاب و مردم است.

حجت الاسلام شیخی مسئول فرهنگی شهرک پردیس جم نیز در این مراسم ضمن قدردانی از احساس مسئولیت دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به مسائل فرهنگی جامعه، گفت: دانشگاه ها برکات بسیاری برای کشور و دانشجویان دارند که پیشرفت در کسب علم، آشنایی با انسان های ارزشی و متفکر از آن جمله است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1059203

وب گردی

وب گردی