شکر مورد نیاز زنبورداران تحویل نشد

رئیس کمیسیون کشاورزی در نامه‌ای به رئیس سازمان ملی استاندارد ایران نوشت: قراردادی بین شرکت‌ بازرگانی دولتی ایران و اتحادیه زنبورداران در ابتدای سال 1398 برای خرید شکر مورد نیاز زنبورداران منعقد و در آن تاریخ هزینه خرید شکر به طور کامل به شرکت مذکور پرداخت شده، ولی تاکنون کالا به طور کامل تحویل نشده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، احمدعلی کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی در نامه‌ای به رئیس سازمان ملی استاندارد ایران که رونوشتی به معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی فرستاده، صورت جلسه 15 دیماه 1398 کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد.

1- به منظور جلوگیری از عرضه عسل تقلبی و ایجاد بازار مطمئن عسل طبیعی؛ مقرر شد، سازمان ملی استاندارد، ضمن هماهنگی با اتحادیه زنبورداران و دستگاه‌های مرتبط در اسرع زمان (حداکثر 6 ماه) استاندارد، تشویقی عسل (مصوب سال1392) را به استاندارد اجباری ارتقا داده و به مرحله اجرا درآورد.

2- در ابتدای سال 1398 قراردادی بین شرکت‌ بازرگانی دولتی ایران و اتحادیه زنبورداران برای خریداری شکر مورد نیاز تولیدکنندگان منعقد و در آن تاریخ هزینه خرید شکر به طور کامل به شرکت مذکور پرداخت شده، ولی تاکنون کالا به طور کامل تحویل نشده است، از طرفی علی‌رغم اینکه عدم تحویل شکر به دلیل قصور اتحادیه نبوده، ولی مطالبات زنبورداران از اتحادیه منجر به نارضایتی تولیدکنندگان شده است. شرکت بازرگانی دولتی ایران مؤظف است، باقیمانده شکر را مطابق با نرخ مندرج در قرارداد اولیه حداکثر تا پایان سال جاری به اتحادیه زنبورداران تحویل کند.

3- سازمان بیمه تأمین اجتماعی با همکاری سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها و اتحادیه سراسری زنبورداران بیشتر لازم برای سرعت بخشیدن به انجام تعهدات صندوق بیمه تأمین اجتماعی در قبال بیمه زنبورداران را فراهم آورد.

4- مقرر شد وزارت صنعت، معدن و تجارت در همکاری با اتحادیه سراسری زنبورداران و معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی، واردات شکر قوه‌ای مورد نیاز مصرفی زنبورداران کشور را (به عنوان نهاده تولید) با ارائه مجوزهای لازم به اتحادیه زبنورداران تسهیل کند.

5-به منظور رفع مشکلات به وجود آمده برای زنبورداران در مورد حمل کندوهای زنبور عسل توسط کامیون به اقصی‌نقاط کشور، سازمان دامپزشکی کشور مؤظف است، با همکاری دستگاه‌های مربوطه و اتحادیه سراسری زنبورداران برنامه‌ریزی، هماهنگی و اقدامات لازم را به عمل آورد.

6- صندوق بیمه کشاورزی با همکاری سازمان دامپزشکی کشور، معاونت امور تولیدات دامی و اتحادیه سراسری زنبورداران جلساتی را برای اصلاح جداول الگوهای بیمه‌ای (بیمه‌های پایه و تکمیلی) در جهت جذب حداکثری زنبورداران برای استفاده از خدمات بیمه‌ای برگزار کند.

همچنین صندوق با همکاری اتحادیه سراسری زنبورداران علاوه بر ارائه پیشنهادات کارشناسی به زنبورداران به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی دستورالعمل اجرایی نحوه برآورد خسارت و پرداخت غرامت به زنبورداران را با کمک اتحادیه تنظیم کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059215

وب گردی

وب گردی