شورای نگهبان دلایل ردصلاحیت‌ها را بگوید/ فتنه‌گران حق تعیین تکلیف برای نظام را ندارند

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه فضای نخبگانی کشور وظیفه روشنگری اوضاع برای مردم را بر دوش دارد گفت: افرادی که در فتنه 88 پرونده دارند حق ندارند برای نظام تعیین تکلیف کنند.

حمزه دستیار در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تلاش عده‌ای برای تایید صلاحیت خود در انتخابات مجلس اسلامی پیش رو گفت: این رفتارها مختص انتخابات امسال نیست بلکه تمام افرادی که صلاحیت ورود به مجلس یا کرسی‌های دیگر را پیدا نمی‌کنند تمام تلاش خود را برای تایید صلاحیت خود به کار می‌گیرند.

وی در ادامه افزود: فشار عده‌ای در انتخابات پیش رو برای مجاب کردن مسئولان شورای نگهبان است تا تایید صلاحیت شده و به مجلس راه پیدا کنند.

دستیار تاکید کرد: شورای نگهبان از زمان شروع به کار خود با فشارهای زیادی مواجه بوده است. البته اکثر این فشارها از طرف افرادی بوده که در نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات دارای پرونده های فساد اقتصادی و اخلاقی هستند. افرادی که در فتنه 88 پرونده دارند حق ندارند برای نظام تعیین تکلیف کنند زیرا ضدیت خود را قبلا نشان داده‌اند.

وی درباره افراد رد صلاحیت شده در انتخابات پیش رو گفت: مهر نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات بر پرونده این افراد خورده است. چنین اشخاصی با پرونده‌های ملی و اقتصادی در حکم طلبکار، ساختارهای نظام را زیر سوال می برند.

دبیر سیاسی انجمن دانشجویان مستقل در ادامه افزود: شورای نگهبان دلیل رد صلاحیت را بگوید تا مردم با شفافیت درباره افراد مواجه شود. چرا قوه قضائیه به پرونده 90 نماینده رد صلاحیت شده ورود نمی‌کند. نظام نباید برای افرادی حتی از داخل شورای نگهبان هزینه کند.

دستیار با تاکید اینکه مردم همیشه به وظیفه خود عمل کردند، گفت: ملت نتیجه انتخاب قبلی خود را در مجلس و دولت دیده‌اند و اکنون می‌دانند چگونه انتخاب کنند.

وی در ادامه افزود: فضای نخبگانی کشور وظیفه روشنگری اوضاع برای مردم را بر دوش دارد. تشکل‌های دانشجویی در دانشگاهها وظیفه تبیین شرایط انتخابات را برای دانشجویان بر عهده دارند که آن‌ها نیز در این زمینه ضعیف عمل کرده‌اند.

دبیر سیاسی انجمن دانشجویان مستقل با تاکید بر اینکه شورای نگهبان نباید زیر فشار و تهدید افراد را تایید صلاحیت کند، گفت: افراد نباید با عنوان مصلحت سنجی تایید صلاحیت شوند.

وی درباره تحریم انتخابت از سوی عده‌ای در داخل کشور گفت: بدنه رادیکال اصلاح طلب که سابقه محکومیت قضایی در سال 88 دارند به تحریم انتخابات دامن می‌زنند.

دستیار تاکید کرد: مردم و نظام از هم جدا نیستند و ملت در بزنگاه های مهم همواره کشور را همراهی کرده است.

دبیر سیاسی انجمن دانشجویان مستقل با بیان اینکه مردم شاید در تهران مشارکت ضعیفی داشته باشند اظهار کرد: انتخابات امسال شاید کمی نسبت به دوره‌های قبل رونق کمتری داشته باشد که همین امر نیز به دلیل ضعف عملکرد مسئولان است اما همواره مردم در دفاع از کشور همیشه حضور داشته اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059218

وب گردی

وب گردی