زندانی‌کردن شیخ زکزاکی آخرین اقدام رژیم نیجریه برای مقابله با جنبش اسلامی‌ است

دوازده تشکل جنبش عدالتخواه دانشجویی به علی باقری، معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضائیه درباره وخامت حال رهبرشیعیان نیجریه نامه نوشتند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دوازده دفتر جنبش عدالتخواه دانشجویی به علی باقری، معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضاییه درباره وخامت حال رهبر شیعیان نیجریه نامه نوشتند.

در ابتدای متن نامه دانشجویان آمده است: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در اصل ۱۵۴ خود تصریح می‌کند: جمهوری اسلامی ایران سعادت انسان در کل جامعه بشری را آرمان خود می‌داند و استقلال و آزادی و حکومت حق و عدل را حق همه مردم جهان می‌شناسد؛ بنابراین در عین خودداری کامل از هر گونه دخالت در امور داخلی ملت‌های دیگر، از مبارزه حق‌طلبانه مستضعفین در برابر مستکبرین در هر نقطه از جهان حمایت می‌کند. بنابراین اصل قانون اساسی، تمامی ارگان‌های نظام جمهوری اسلامی موظف به دفاع از مستضعفین جهان و مبارزه با مستکبرین عالم اند.

در ادامه این نامه آمده است: جنابعالی به عنوان معاونت امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضائیه از این امر مستثنی نیستید. جنبش اسلامی نیجریه، بی‌شک یکی از مهم‌ترین مصادیق مستضعفین عالم است که هر روز در حال مبارزه با ظلم و استکبار حکام نیجریه است؛ تا آنجا که در سالیان اخیر شهدای فراوانی را در این راه تقدیم کرده است. واقعه خونبار و دردناک زاریا که منجر به شهادت صد‌ها نفر از شیعیان نیجریه شد، هرگز از خاطر مسلمانان نخواهد رفت. زندانی کردن شیخ ابراهیم زکزاکی و همسر ایشان، آخرین اقدام رژیم نیجریه برای مقابله با جریان جنبش اسلامی نیجریه بوده‌ 0000000است.

در ادامه این نامه آمده است: احتمال شهادت شیخ، اکنون به بالاترین حد خود رسیده است و نیاز به اقدام فوری از سمت جنابعالی و سایر نهاد بیشتر از هر زمان دیگر احساس می‌شود. متاسفانه در دوره مدیریت قبلی علی رغم همه نامه‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته و حتی جلسات برگزار شده با معاونت حقوق بشر، شاهد آن بودیم که عملا هیج اقدامی برای نجات و دفاع از شیخ زکزاکی صورت نگرفت؛ به همین منظور نظر به حضور جنابعالی در این منصب و با توجه به سوابق قبلی شما، از شما می‌خواهیم که پیش از هر اقدامی در معاونت بین الملل و حقوق بشر قوه قضائیه، اقدامات لازم جهت نجات شیخ زکزاکی را در دستور کار قرار بدهید و مانع آن شوید که خمینی آفریقا توسط رژیم سفاک نیجریه، در نتیجه انفعال دستگاه‌های داخلی جمهوری اسلامی، به شهادت برسد.

از جمله تشکل‌های امضا کننده این نامه می‌توان به مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه صنعتی شاهرود، مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه زابل، مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه باهنر کرمان، مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه امام حسن کرمان، مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه کرج، مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه ولیعصر رفسنجان، مجمع حزب الله دانشگاه علم و صنعت، مجمع آرمان دانشگاه شیراز، مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه فرهنگیان کرمان، مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه قوچان، مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران و مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه یاسوج اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059226

وب گردی

وب گردی