افزایش تعداد قربانیان ویروس کرونا در جهان

کشور چین از زمان بروز کروناویروس در این کشور تلاش‌های بسیاری برای مهار این بیماری انجام داد؛ اما علی‌رغم همه تلاش‌ها این ویروس همچنان در حال گسترش در سراسر جهان است، به طوری که هم‌اکنون 56 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش گروه علم‌و‌فناوری ایسکانیوز، رسانه‌های محلی روز یکشنبه اعلام کردند که شمار کشته‌شدگان شیوع ویروس جدید در چین به 56 نفر رسیده است. این کشور تلاش‌های خود را برای مهار عفونت افزایش داده و «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین هشدار داد که کشور با وضعیتی وخیم روبه‌رو است.

تعداد افراد آلوده از 25 ژانویه به 1975 نفر رسید. مقامات هوبئی از 13 کشته و 323 مورد جدید بیماری تنفسی خبر دادند.

کمیسیون بهداشت و درمان هوبئی اعلام کرد که این ویروس در مرکز استان هوبئی و شهر ووهان مستقر است. این شهر دارای 11 میلیون جمعیت است که تاکنون 46 نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و امروز 7 نفر دیگر به آن‌‌ها اضافه شده است.

در استان هنان که در مرز این کشور قرار دارد و با هوبئی نیز همسایه است یک نفر فوت کرده و مسئولان شهر شانگهای نیز خبر از اولین قربانی خود دادند. چین در حال افزایش محدودیت‌های مسافرتی به این کشور است که جلوی سفر به شهر ووهان و بیش از ده‌ها شهر دیگر را خواهد گرفت.

این کشور به علت نگرانی‌های موجود در مورد اوج سفر‌های سال نو چینی 56 میلیون نفر را محدود کرده است. مقامات شهر شانتو در جنوب چین به وسایل نقلیه غیر اضطراری اجازه ورود به این شهر را نمی‌دهند و همه مسافرانی که به ایستگاه‌های قطار وارد می‌شوند را غربالگری می‌کنند.

مقامات شانتو در حساب رسمی رسانه‌های اجتماعی خود اعلام کردند که اتوبوس‌ها، کشتی‌ها، حمل و نقل عمومی و تاکسی‌ها نیز به حالت تعلیق در خواهند آمد.

مقامات بهداشتی در سرتاسر جهان برای تلاش جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری همه گیر جهانی، در حال انجام غربالگری در فرودگاه‌ها و دیگر نقاط ورود و خروج هستند. مواردی از ابتلا در استرالیا، فرانسه، ایالات متحده و هفت کشور در آسیا اقیانوس آرام گزارش شده است.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) پیش از این اعلام کرده بود که وجود کروناویروس در شهر ووهان وضعیتی اضطراری در چین است؛ اما روز پنجشنبه اعلام کرد که در حال حاضر شاهد وضعیتی اضطراری در جهان هستیم.

کروناویروس‌ها گِرد و محاصره شده در هاله‌ای از «spiky proteins» هستند که به آن شکلی تاج‌مانند می‌دهد. کروناویروس‌ها (Coronaviruses) خانواده بزرگی از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مختلفی را از سرماخوردگی معمولی گرفته تا سندرم حاد و شدید تنفسی یا همان SARS (سارس) ایجاد می‌کنند. این بیماری به نام سندرم نارسایی تنفسی خاورمیانه (Middle East respiratory syndrome coronavirus) شناخته شده‌ است که به اختصار «MERS-CoV» خوانده می‌شود. کرونا ویروس‌ها دستگاه تنفسی فوقانی و تحتانی را در انسان‌ها درگیر می‌کنند و عامل یک سوم سرماخوردگی‌های شایع هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059236

وب گردی

وب گردی