شبکه جامع بازار آزاد برای داد و ستد محصولات دانشگاهی ایجاد می‌‌‌‌‌شود

سرپرست اداره کل اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی از ایجاد شبکه جامع بازار آزاد برای داد و ستد محصولات دانشگاهی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از بوشهر، احسان شیرنگی سرپرست اداره کل اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در چهاردهمین جلسه شورای اقتصاد و سرمایه گذاری استان بوشهر با بیان اینکه دبیرخانه سراهای نوآوری تاکنون مجوز فعالیت 13 سرای نوآوری را به واحدهای دانشگاه اعطا کرده و تعدادی در حال بررسی است، گفت: در این بین استان اصفهان پیشتاز بوده و همچنین استان بوشهر نیز با دریافت مجوز سرای نوآوری تأسیسات نفت و گاز و پتروشیمی از دیگر واحدها پیشی گرفته است.

وی با اشاره به آئین‌نامه جامع بازار فناوری و سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: هدف در این آیین نامه، ایجاد روح استقلال در سراهای نوآوری و فعالیت مستقل سراها از واحدهای دانشگاهی است، به طوری که حتی حساب بانکی و چرخش مالی سراها از واحدهای دانشگاهی جداگانه در نظر گرفته شده تا سراهای نوآوری مستقل اداره شوند.

شیرنگی، ایجاد شبکه جامع بازار آزاد برای داد و ستد محصولات دانشگاهی را از برنامه های مهم اداره کل اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و افزود: در این نرم افزار امکان قرار دادن ایده های دانشگاهی نیز وجود داشته تا صاحبان ایده به واحدهای فناور نزدیک شوند.

سرپرست اداره کل اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی از ایجاد داشبورد مدیریتی طرح های اقتصادی دانشگاهی خبر داد و گفت: با این داشبورد علاوه بر معرفی و حمایت از طرح های دانشگاهی، از تمامی کم و کیف و مراحل انجام طرح های دانشگاه در هر زمان می توان مطلع شد.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، معتبرترین دانشگاه خصوصی و برندی قابل اعتنا در آموزش عالی کشور است، تصریح کرد: معرفی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاه فناور مورد توجه دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی است.

شیرنگی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی با چند اتاق کشورهای قزاقستان و چین برای فروش محصولات دانشگاهی، گفت: اگر ظرفیت های دانشگاهی به خوبی معرفی و زیرساخت های لازم برای کار و کسب دانشجویان ایجاد شود، علاوه بر کسب درآمدهای غیرشهریه ای، در جذب دانشجو و افزایش درآمدهای شهریه ای نیز موفق خواهیم بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059240

وب گردی

وب گردی