توجه به محیط زیست کم‌خرج اما بسیار اثرگذار است

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با بیان‌ اینکه ایرانی‌ها می‌توانند در زمینه محیط زیست الگوی جهانی باشند گفت: توجه به محیط زیست کم‌خرج‌اما بسیار اثرگذار است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الله ایوبی در جشنواره ملی محیط زیست و رونمایی از نشان ملی آموزش محیط زیست که صبح امروز یکشنبه ۶ بهمن‌ماه ۹۸ در دانشگاه پیام نور برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری جشنواره امروز بسیار امیدوارکننده است. اگر مردم ایران در زمینه‌ای بتوانند الگوی جهان شوند، حوزه محیط زیست است.

وی ادامه داد: ایرانیان جزو تمیزترین مردمان دنیا هستند و پاکیزگی در فرهنگ و فقه ما ریشه دارد. ما محیط زیست را می‌فهمیم و پاس می‌داریم و باید تلاش کنیم در دنیا بهترین باشیم؛ چون هزینه‌ای ندارد و تبلیغی فوق‌العاده از فرهنگ ایران خواهد بود.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایرانحجت الله ایوبی خاطرنشان کرد: توجه به محیط زیست کم‌خرج؛ اما بسیار اثرگذار است. یکی از ۱۷ کرسی یونسکو در دانشگاه پیام نور قرار گرفته که اتفاقا کرسی محیط زیست است. توجه به محیط زیست ابتدا باید در باور و جان مردم نفوذ کند.

ایوبی بیان کرد: اخلاق آب و اخلاق محیط زیست، حرف‌های نوین یونسکو است، در حالی که ایرانیان از گذشته به آب و محیط زیست احترام می‌گذاشتند. یکی از اقدامات یونسکو این است که توجه ما و افکار عمومی را با ثبت جهانی نسبت به منابع و سرمایه‌های خود حساس کند.

وی در پایان گفت: از امروز با وظیفه انسانی، دینی و تمدنی در کنار دوستان هستیم تا مردم را نسبت به اهمیت محیط زیست آگاه کنیم؛ چون در این صورت دیگر دولت‌ها نیز نمی‌توانند بی‌توجه باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059249

وب گردی

وب گردی