رشته دندان‌‌‌‌‌پزشکی در دانشگاه آزاد یزد راه‌اندازی می‌شود

معاون علوم‌پزشکی دانشگاه آزاد استان یزد گفت: با توجه به ظرفیت مناسبی که در حوزه علوم پزشکی استان وجود دارد، درصددیم تا رشته دندان‌‌‌‌‌پزشکی را هم در واحد یزد بعد از کسب مجوزهای لازم و موافقت سازمان مرکزی راه‌‌‌‌‌‌‌اندازی کنیم. 

غلامحسین حلوانی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد استان یزد در گفت‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تجهیزات و امکانات موجود در واحدهای علوم پزشکی استان گفت: واحد یزد از سال 65 تا به امروز، پذیرش دانشجو در رشته پزشکی داشته و به طور متوسط از هر ورودی، 40 نفر فارغ‌‌‌‌‌التحصیل داشتیم و بسیاری از پزشکان شاغل در سطح استان، از فارغ‌‌‌‌‌التحصیلان دانشگاه ما هستند.

وی تشریح کرد: در حال حاضر غیر از رشته پزشکی، رشته‌‌‌های پرستاری، هوش‌‌‌بری، اتاق عمل و مامایی در واحدهای سطح استان، داریم. یک مرکز تحقیقات زیست سلولی و ژنتیک ملکولی هم در واحد اشکذر داریم که زیر مجموعه میکروبیولوژی است. با توجه به ظرفیت مناسبی که در حوزه علوم پزشکی استان وجود دارد، درصددیم تا رشته دندان‌‌‌‌‌پزشکی را هم در واحد یزد بعد از کسب مجوزهای لازم و موافقت سازمان مرکزی راه‌‌‌‌‌‌‌اندازی کنیم.

حلوانی درباره ارائه رشته پرستاری در واحد یزد و امکانات موجود در این رشته خاطرنشان کرد: رشته پرستاری هم از سال 64 در واحد یزد ارائه می‌‌‌شود و دانشکده مختص این رشته به صورت مجزا است. بیش از 10 آزمایشگاه تخصصی و کتابخانه مختص به این رشته را در دانشکده پرستاری واحد یزد داریم. کلیه امکانات لازم اقامتی و خوابگاهی هم برای دانشجویان رشته پرستاری در این دانشکده موجود است و چیزی حدود 2500 دانشجو در این خوابگاه‌‌‌ها، پذیرش می‌‌‌‌‌‌‌شوند.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد استان یزد تاکید کرد: رشته پزشکی و کلیه رشته‌‌‌‌‌‌‌های زیر مجموعه علوم‌‌‌‌‌‌‌‌پزشکی که در دانشگاه آزاد یزد ارائه می‌‌‌شود، از امکانات مناسبی برخوردارند و چیزی کمتر از دانشگاه‌‌‌‌‌های دولتی استان ندارند. هر سال، کلیه رشته‌‌‌های علوم‌‌پزشکی دانشگاه آزاد با استقبال زیادی از سوی داوطلبان ورود به دانشگاه برخوردار شده و بخش زیادی از تربیت فارغ‌‌‌‌‌التحصیلان این حوزه در استان به عهده دانشگاه است.

وی درباره تعامل علوم پزشکی دانشگاه آزاد یزد با بیمارستان‌‌‌های فعال در استان تصریح کرد: بیمارستان شاه‌‌‌ولی، بیمارستان 80 تخت‌‌‌خوابی واحد یزد است که بیمارستان ملکی دانشگاه آزاد است؛ همچنین تعدادی از بیمارستان‌‌‌‌های تامین اجتماعی و بیمارستان‌‌‌های مرتبط با دانشگاه علوم پزشکی یزد هم از جمله بیمارستان‌‌‌هایی بوده که دانشجویان رشته‌‌‌‌های پرستاری و پزشکی ما دوره کارآموزی خود را در آن می‌‌‌گذرانند.

حلوانی متذکر شد: بیمارستان شاه‌‌‌‌ولی مانند بیمارستان‌‌‌‌های جنرال دارای 4 بخش اصلی بوده که شامل زنان و زایمان، اطفال، داخلی و اورژانس است. خدمات تخصصی و فوق تخصص مناسبی در این بیمارستان ارائه می‌‌‌شود که بخش ویژه آنکولوژی و سرطان هم دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059270

وب گردی

وب گردی