100 نفر  از مدیران بهزیستی استعفا کردند

رئیس سازمان بهزیستی کشور از استعفای ۱۰۰ نفر از سمت مدیریتی خود به دنبال بخشنامه تعارض منافع در این سازمان خبر داد. 

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، وحید قبادی دانا با بیان اینکه حدود ۳.۵ ماه پیش بهزیستی بخشنامه‌ای در خصوص تعارض منافع مدیران بهزیستی که همزمان با پست مدیریتی یکی از مراکز را به صورت خصوصی و دولتی اداره می‌کردند، صادر کرد، افزود: این بخشنامه ۴۰ هزار موسسه دولتی از جمله مهدکودک، مراکز مشاوره، مراکز نگهداری شبانه، معلولان و سالمندان، مراکز نگهداری بیماران روانی مزمن، مراکز روزانه که حدود ۱۳۰۰ مرکز بود را شامل می‌شد.

وی افزود: به این ترتیب برای مدیران بازنشسته یا کارشناسان یا بستگان مدیرانی که مشغول بودند، بخشنامه‌ای صادر شد تا مدیران بین وظایف اجرایی و اداره مرکز را یکی را انتخاب کنند و مجوزی برای مدیران فعلی و همچنین بستگان آنها صادر نخواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در این مدت ۲۷۲ نفر از مدیران و کارشناسان سازمان در مراکز مسئولیت داشتند که ۱۷۲ نفر از مدیریت مرکز غیردولتی انصراف دادند،گفت: به این ترتیب ۳ نفر از مدیران کل استان، ۶ نفر معاون استانی، ۳۱ نفر رئیس اداره استان، ۲۶ نفر کارشناس مسئول، ۱۰۵نفر کارشناس ناظر بودند که از مدیریت مراکز استعفا دادند. همچنین ۱۰۰ نفر از سمت مدیریتی خود استعفا دادند که از بین افراد مستعفی، دو نفر مدیرکل استان، ۸ معاون استان ،۱۲ رییس اداره استان، ۱۹ کارشناس مسئول و ۵۹ نفر نیز کارشناس ناظر بودند.

قبادی دانا با بیان اینکه این بخشنامه باعث شفافیت در مدیریت شده است، تصریح کرد: کسانی که مرکز غیردولتی را اداره می‌کنند می‌توانند رقابت خوبی بین موسسات دولتی و غیردولتی داشته باشند و آسیبی به جامعه هدف نرسانند.

پرداخت مستمری یک میلیون تومانی به ازای نگهداری از هر مجهول‌الهویه

پرداخت حق‌پرستاری به ۱۰ هزار خانوار از هفته آینده

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه نشست خبری خود درباره مستمری افراد مجهول الهویه نیز توضیح داد: بهزیستی برای این افراد ماهانه یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان به مراکز نگهداری پرداخت می‌کند. همچنین برای نگهداری ۲۷ هزار معلول ضایع نخاعی نیز ۵۵۴ هزار تومان حق پرستاری بر روی کارت خانواده شارژ می‌شود.


قبادی دانا افزود: همچنین از هفته آینده برای ۱۰ هزار خانوار دیگر که دارای معلولیت شدید و خیلی شدید که وابسته به بستر هستند علاوه بر ۲۷ هزار خانوار قبلی، حق پرستاری در نظر گرفته شده و به این ترتیب به آنها مبلغ ۲۵۰ هزار تومان کمک هزینه پرستاری پرداخت می شود.

وی ادامه داد: در حوزه مسکن مددجویان نیز تفاهم نامه‌های خوبی در حال انعقاد است که در دهه فجر اعلام می شود.

صدور کارت سوخت جدید معلولان ظرف چند روز آینده

قبادی دانا درباره سهمیه بندی بنزین معلولان نیز توضیح داد: باتوجه به اینکه امکان شارژ کارت بنزین سابق برای معلولان وجود نداشت ما نگران وضعیت معلولان بودیم البته برخی معلولان نیز در زمینه کارت سوخت با مشکل مواجه شدند و به همین دلیل با رایزنی‌هایی که انجام دادیم قرار شد برای معلولان ظرف مدت ۱۰ روز کارت سوخت جدید صادر شود در حال حاضر نیز یک هفته از این زمان می‌گذرد.

وی با بیان اینکه به تمام کسانی که دارای معلولیت بوده و کارت معلولیت داشته باشند ۱۰۰ لیتر سوخت تعلق می‌گیرد، گفت: در خصوص افراد ناشنوا نیز از گذشته اختلاف نظری بین بهزیستی و پلیس راهور وجود دارد مبنی بر اینکه «با توجه به اینکه افراد ناشنوا دارای معلولیت جسمی و حرکتی نیستند همان برچسب کفایت می‌کند یا خیر؟» و در این زمینه با پلیس راهور در حال رایزنی هستیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: طبق آیین نامه تمام کسانی که دارای معلولیت هستند چنانچه درخواست دهند ما آن را به پلیس ارائه می دهیم و پلیس راهور هم مانعی برای انجام کار ندارد مگر در صورتی که یا معلولیت خفیف باشد و خودرو مشکل داشته باشد.

بهزیستی مسئولیتی برای درمان معتادان متجاهر منع پذیرشی ندارد

قبادی دانا همچنین درباره مراکز آسیب‌های اجتماعی که از طرف شهرداری در اختیار سازمان بهزیستی قرار دارد نیز گفت: طی جلسات مختلف از شهرداری و استانداری پیگیر این موضوع بودیم و در منطقه ۵ و ۸ ، ۲ مرکز در اختیار سازمان بهزیستی قرار گرفت که فضاهای در اختیار قرارگرفته کافی نیست. ما معتقدیم باید در هر منطقه حداقل یک مرکز در اختیار ما قرار گیرد.

وی درباره گرمخانه‌های شهرداری نیز گفت: این مراکز در اختیار شهرداری است که نسبت به گذشته ظرفیت بهتری ایجاد شده است. همچنین درباره درمان و پذیرش معتادان متجاهر که منع پذیرش دارند نیز مسئولیت درمان در کشور با وزارت بهداشت است و موضوع درمان معتادان متجاهر منع پذیرش، در کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر مطرح شده است و سازمان بهزیستی نیز مسئولیتی در درمان این افراد ندارد.

اقدامات بهزیستی برای کمک به سیل‌زدگان

واریز ۳۵۰ تا یک میلیون تومان به حساب آسیب‌دیدگان از دی‌ماه

قبادی دانا در خصوص اقدامات بهزیستی در مناطق سیل‌زده نیز توضیح داد: در شهرهای کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان شاهد وقوع سیل بودیم و مددجویان سازمان بهزیستی که جزو گروه‌های آسیب پذیر هستند در مراکز شبانه روزی و روزانه ما آسیب دیدند. به این ترتیب در هفته اول وقوع سیل، بهزیستی میزان آسیب را بررسی کرد که شامل مواردی مانند، آب گرفتی منزل، تخریب ساختمان، آسیب زمین کشاورزی و آسیب وسایل منزل مددجویان بود.

وی با بیان اینکه برای افرادی که در مناطق سیل زده بودند مبالغی به عنوان کمک هزینه سیل در کارت بانکی آنها شارژ شده است، تصریح کرد: در استان هرمزگان به ۸۵۰ خانوار، در منطقه جنوبی کرمان به ۹۵۰ خانوار و ۵۵۰۰ خانوار در روستاهای ۶ شهرستان چابهار، کنارک، نیکشهر، فنوج، دلگان در مرحله اول این واریز صورت گرفت که در مرحله دوم نیز ۲۷۵۰ خانوار اضافه شدند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: این مبالغ از ۳۵۰ تا یک میلیون تومان است که در کارت بانکی آنها شارژ می‌شود. همچنین ۲۷۵۵ خانوار در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان که در نوبت بودند تا تحت پوشش بهزیستی قرار گیرند، بعد از وقوع سیل تحت پوشش قرار گرفتند.

به گفته قبادی دانا کمک‌های مستمر از دی ماه روی کارت بانکی آنها شارژ می‌شود.

پرداخت کمک بلاعوض ۱۵ و ۲۰ میلیون تومانی به مددجویان سرپرست خانوار سیل‌زده

قبادی دانا با بیان اینکه یک میلیارد تومان برای رفع آسیبی که به مددجویان در مناطق سیل‌زده وارد شده بود هزینه شد، ادامه داد: همچنین ۲ میلیارد و۷۵۰ میلیون تومان کمک غیر نقدی در سیستان و بلوچستان صورت گرفت. مددجویان سرپرست خانوار علاوه بر کمک‌های دولت و بنیاد مسکن مبلغ ۱۵ میلیون تومان کمک بلاعوض در منطقه روستایی دریافت می‌کنند که این مبلغ در منطقه شهری ۲۰ میلیون تومان است.

رییس سازمان بهزیستی گفت: حساب بانکی برای کمکهای مردمی از رسانه ملی اعلام شد که کمکها ۲ میلیارد تومان تا امروز جمع آوری شده است و به مددجویان بهزیستی که در سیل آسیب دیده‌اند اختصاص می‌یابد.


انتهای پیام/

کد خبر: 1059276

وب گردی

وب گردی