اعطای نشان امین‌ الضرب به عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد به عنوان پژوهشگر حوزه پژوهش های تاریخ اقتصادی، لوح ونشان امین الضرب را دریافت کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از نجف آباد، در چهارمین مراسم اعطای نشان امین‌ الضرب که به همت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برای تقدیر و معرفی افرادشاخص و نمونه کشوری درحوزه اقتصاد و کارآفرینی در تالار وحدت برگزار شد، سهیلا ترابی فارسانی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد به عنوان پژوهشگر حوزه پژوهش های تاریخ اقتصادی، لوح ونشان امین الضرب را دریافت کرد.

هر ساله، اتاق تهران و هیات داوران این جشنواره، به فعالیت‌های مطالعاتی، علمی و فرهنگی مرتبط با توسعه و ترویج اقتصاد آزاد رقابتی و محوریت بخش خصوصی، به چهره‌هایی که خدمات ارزنده‌ای به کشور، به‌ویژه جامعه اقتصادی، داشته‌اند، توجه کرده و چهره‌هایی از این حوزه را برگزیده و شایسته تقدیر و نشان امین‌الضرب دانستند و در این بین سهیلا ترابی فارسانی از جمله پژوهشگرانی بود که با اهدای لوح و نشان امین‌الضرب از طرف بخش خصوصی مورد تقدیر قرار گرفت.

نگارش کتاب تاریخ اتاق بازرگانی باعنوان ازمجلس وکلای تجار تااتاق ایران، کتاب تجار،مشروطیت ودولت مدرن ودهها مقاله درحوزه تاریخ اقتصاد وتجارت ایران که طی سالهای متمادی درنشریات معتبر داخلی وخارجی منتشر شده است از جمله فعالیتهای پژوهشی سهیلا ترابی فارسانی است و نشان امین‌ الضرب به پاس تلاش های وی در زمینه پژوهش پیرامون تاریخ اقتصادی ایران به او اعطا شده است.

محمدحسین امین الضرب تاجر بزرگ ایرانی در دوره پادشاهی مظفرالدین قاجار بوده است و دامنه فعالیت‌های تجاری این تاجر برجسته از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب ایران گسترده بود و باید او را از پیشگامان توسعه و پیشرفت صنعتی در ایران دانست.

این تاجر ۱۳۵ سال پیش، مهم‌ترین نقش را در تاسیس مجلس وکلای تجار ایفا‌ کرد و این مجلس بعدها و به مرور زمان به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبدیل شد و با توجه به جایگاه اقتصادی و اجتماعی این تاجر پیشکسوت، از سال ۹۵ اتاق بازرگانی تهران با برگزاری مراسم اعطای نشان امین‌الضرب، سنگ بنای این نشان را به نام امین الضرب گذاشت.

انتهای پیام /

کد خبر: 1059281

وب گردی

وب گردی