10 سال سابقه تخصصی، شرط دریافت کد مدرسین خبره/ نتایج تیرماه اعلام می‌شود

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: اگر فردی خود را در زمینه‌ای خبره می‌داند، با حداقل 10 سال سابقه می‌تواند در هر روزی از سال برای دریافت کد مدرسین خبره درخواست دهد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، تأخیر در روند تأیید و صدور کد مدرسین خبره برای جذب در دانشگاه جامع علمی کاربردی با اعتراض تعدادی از متقاضیان روبرو شده است. تعدادی از مدرسان با ارسال پیام‌هایی به باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران، خواهان پیگیری موضوع از مسئولان این دانشگاه شدند.

محمدحسین امید در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، بر تسریع روند تأیید و صدور کد مدرسین تأکید و اظهار کرد: سه، چهار موضوع در رابطه با مدرسین داشته‌ایم؛ یکی بحث ساماندهی مدرسین بود که فرایند آن طولانی شد؛ اما افرادی که کد داشتند و تدریس کردند، وقتی فرایند را بعد از یک سال طی کردند، نتایج اعلام شد و از افرادی که نمی‌توانستیم همکاری خود را با آنها ادامه دهیم، تشکر کردیم.

وی ادامه داد: مهلت ثبت نام در فراخوان جدید هفته پیش تمام شد. دو هفته فرصت دادیم که چند روز نیز تمدید شد و در مجموع حدود 20 روز برای ثبت نام فرصت بود. افراد ثبت نام کردند و اکنون مراحل بعدی در حال انجام است. به آنها اطلاع می‌دهیم تا برای مصاحبه بیایند. در این فراخوان چون امور از طریق سامانه پیش می‌رود، بسیار سریع‌تر انجام می‌شود. پیش از بسته شدن رشته‌ها برای سال آینده و در واقع حدودا تیرماه نتیجه برای همه متقاضیان معلوم می‌شود تا مهرماه سرِ کلاس بنشینند.

مخاطبی از هرمزگان پیامی ارسال کرد و خواستار تجدید نظر در روند تأیید و صدور کد مدرسین خبره شد تا این امر تسریع شود. به‌زعم این فرد بسیاری از واحدهای دانشگاهی جامع علمی کاربردی با کمبود استاد مواجه هستند؛ اما روند تأیید و صدور کد مدرسی بسیار زمان‌بر شده است. وی مدعی شد هرچه اعتراض و نامه‌نگاری کرده نیز نتیجه‌ای نگرفته است.

فرایند صدور کد مدرسین خبره به کمتر از 6 ماه رسیده است

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در واکنش به صحبت‌های این متقاضی گفت: ماجرای کد مدرسین خبره با دو گروه دیگر متفاوت است؛ چون هم باید در استان مذکور و هم در تهران بررسی شود. پیش‌تر فرایند دو سال طول می‌کشید؛ اما اکنون به کمتر از 6 ماه رسیده و بین چهار تا 6 ماه زمان می‌برد. این فرایند خیلی کوتاه شده و بازهم کوتاه‌تر می‌شود.

امید بیان کرد: مدرسین خبره فاقد مدرک دانشگاهی هستند و می‌توانند در صورت داشتن سابقه و تخصص در عرصه موسیقی یا صنعت یا هر حوزه دیگری حتی با مدرک دیپلم جذب شوند، به‌همین دلیل فرایند پیچیده‌تری دارد؛ چون باید در نهایت در هیئت ممیزه دانشگاه به تأیید و تصویب برسند.

وی افزود: از حضور مدرسین خبره و تجربی استقبال می‌کنیم و به همکاری با آنها علاقه‌مند هستیم. متأسفانه تعداد مدرسین خبره و تجربی ما در حال حاضر بسیار کم است و حدود پنج درصد کل مدرسین ما را تشکیل می‌دهند. اگر افرادی، خود را در زمینه‌ای خبره می‌دانند حتماً تقاضا دهند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی تأکید کرد: مزیتی که وجود دارد این است که برای مدرسین خبره، فراخوانی صادر نمی‌شود و متقاضیان هر روزی از سال درخواست بدهند، درخواست آنها بررسی می‌شود. البته بررسی اولیه در استان، بعد در کارگروه‌های تخصصی در تهران و سپس در هیئت ممیزه دانشگاه که اعضایش با حکم وزیر علوم منصوب شده‌اند، انجام خواهد شد.

امید با اشاره به نظارت مستمر بر روند جذب مدرسین خبره گفت: تضمین می‌کنم در بررسی پرونده مدرسین خبره، دقت لازم صورت می‌گیرد. البته هر فردی با دو سال سابقه نمی‌تواند ادعای خبرگی کند؛ بلکه باید حداقل 10 سال سابقه داشته باشد. بیش از هزار و 500 مدرس خبره داریم؛ اما همان‌طور که گفتم تعداد آنها کم است و دوست داریم تعدادشان به 10 هزار نفر برسد.

وی در پایان گفت: اگر فردی خود را در زمینه‌ای خبره می‌داند، با حداقل 10 سال سابقه می‌تواند در هر روزی از سال درخواست جذب بدهد و درخواست وی در هیئت ممیزه بررسی خواهد شد. البته ممکن است فردی 10 سال سابقه کار داشته باشد؛ اما در چهار زمینه مختلف فعال بوده است؛ منظور ما داشتن 10 سال سابقه مشخص در حوزه‌ای کاملاً تخصصی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059287

وب گردی

وب گردی