بهترین رژیم برای سلامتی کدام است؟

چهارشنبه 9 بهمن 1398 - 07:30
کد مطلب: 1059288
سب

اگرچه گرسنگی متناوب ممکن است برای کاهش وزن سریع مفید باشد؛ اما متخصصان به این نتیجه رسیدند که رژیم غذایی مدیترانه‌ای برای سلامتی طولانی مدت ما بهتر و اجرای آن راحت تر است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، یکی از ملاحظات اصلی مطالعه این بود که دریابند افراد چه مدت به رژیم‌های غذایی خود ادامه می‌دهند. اگرچه رژیم‌های 5:2 و paleo مفید هستند و می‌توان از آن‌ها جواب گرفت اما محدودیت‌های آن باعث می‌شد تا در مدت زمان پایدار ادامه دادن آن سخت‌تر باشد.

این تحقیق 250 نفر با رژیم‌های مختلف را طی 12 ماه مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. 6 نفر از ده نفر، رژیم مدیترانه‌ای را برای کل سال اجرا کردند. بیش از نیمی از شرکت کنندگان رژیم 5:2 را ادامه دادند و تنها 35درصد از افراد توانستند رژیم paleo را تا پایان سال خاتمه دهند.

افرادی که رژیم مدیترانه‌ای را دنبال می‌کنند از سبزیجات، آجیل، لوبیا، غلات، ماهی و همچنین محصولات حاوی روغن‌های گیاهی استفاده می‌کنند. آن‌ها همچنین به دنبال کاهش مصرف گوشت و لبنیات هستند. رژیم 5:2 شامل خوردن منظم به مدت پنج روز و سپس روزه گرفتن دو روزه است.

رژیم غذایی Paleo همچنین به عنوان رژیم پارینه سنگی شناخته می‌شود زیرا شامل غذاهای زیادی می‌شود که در آن زمان مصرف می‌شد. رژیم غذایی پارینه‌ سنگی یک نوع رژیم غذایی است که در آن به پرهیز از هر نوع غذایی که در دوران پارینه‌سنگی و پیش از دگرگونی‌های حاصل از کشاورزی مورد استفادهٔ انسان‌ها نبوده توصیه می‌شود.

رژیم مدیترانه‌ای فقط به دنبال کاهش وزن نیست بلکه مزایای سلامتی دیگری نیز دارد. در این رژیم همه چیز از سطح گلوکز تا فشار خون مورد آزمایش قرار گرفت و در هر دو پیشرفت قابل توجهی مشاهده شد. این عوامل در کاهش بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت نقش دارند.

«ملیسا روی» از محققان این طرح گفت: «در دنیای واقعی، یک راه درست برای کاهش وزن این است که رژیم مناسب‌تر بدن خود را پیدا کنید و رژیمی که از آن به طور منظم پیروی می‌کنید برای شما بهترین است.»

وی افزود: اگر رژیمی را که مناسب شماست انتخاب کنید در واقع مجموعه‌ای از غذاهای سالم را مصرف، وزن خود را کاهش و بهبود بخشیده‌اید.

این مطالعه نشان داد افرادی که موفق به رعایت رژیم 5:2 شدند در طول سال موفق به از دست دادن وزن بیشتری نسبت به افراد با رژیم مدیترانه‌ای بودند. افرادی که رژیم مدیترانه‌ای استفاده کردند سالانه به طور 6 پوند وزن از دست دادند این درحالیست که این مقدار برای رژیم 5:2 ​​9 پوند بود.

ایده تحقیق این بود که رژیم‌های غذایی در یک محیط واقعی چگونه عمل می‌کنند به همین دلیل به افراد مشاوره داده شد تا چگونه رژیم خود را رعایت کنند و سپس آن‌ها را رها کردند تا ببینند آیا توانایی ادامه یکساله رژیم را دارند یا خیر؟

به طور کلی، مشخص شد که نمی‌توان گفت کدام رژیم غذایی درست است و بسته به نوع شخصیت افراد گزینه‌های مناسب آن‌ها وجود دارد.

انتهای پیام/

178 / 336

نظرات

1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.
3- نظرات پس از تایید منتشر می‌شود.

ایسکاTV

اخبار پر بازدید

آخرین اخبار