علت تلف شدن پرندگان در میانکاله/1850 لاشه پرنده در میانکاله جمع آوری شد

 مدیر کل محیط زیست مازندران به بیان توضیحاتی درباره علت تلف شدن پرندگان در میانکاله پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حسینعلی ابراهیمی، مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران در گفت وگوی زنده شبکه خبر درباره علت تلف شدن پرندگان در تالاب میانکاله گفت: تا شب گذشته هزار و ۸۵۰ لاشه پرندگان تلف شده جمع آوری و دفن بهداشتی شده است.

وی افزود: امروز هم متاسفانه تعدادی لاشه دیگر جمع آوری شد و در حال شمارش لاشه‌ها و دفن بهداشتی آنها هستیم.

وی در ادامه درباره علت این تلفات گفت: هنوز سازمان دامپزشکی علت مرگ پرندگان در تالاب میانکاله را اعلام نکرده است ولی با قاطعیت اعلام کرده اند که آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان علت تلف شدن پرندگان نبوده است. سازمان دامپزشکی و مراکز علمی و دانشگاهی معتبر در منطقه حضور یافته اند و نمونه برداری‌ها انجام شده و منتظر اعلام نتیجه هستیم.

ابراهیمی گفت: امروز استاندار مازندران و مدیران ستاد مدیریت بحران در منطقه حضور یافتند و بر اساس مصوبات این جلسه مقرر شد خرید و فروش هر گونه پرنده مهاجر تا اطلاع ثانوی در سطح استان ممنوع شود حتی پرندگانی که با پروانه شکار، شکار می‌شوند، فعالیت بازار فریدونکنار تا اطلاع ثانوی متوقف شود، شکار پرندگان آبزی در شهر نکا، بهشهر و کلوگاه تا اطلاع ثانوی ممنوع شود، کلیه دستگاه‌ها همکاری لازم را برای تامین نیرو و تهیه تجهیزات برای جمع آوری پرندگان و امحای بهداشتی آن‌ها صورت دهند.

مدیر کل محیط زیست مازندران گفت: تا به امروز ۱۱ تا ۱۲ گونه پرنده در تالاب تلف شده اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059331

وب گردی

وب گردی