قرائت صحیح قرآن کریم  شرط فارغ التحصیلی ازدانشگاه ها باشد

مرجع عالیقدرجهان تشیع بر لزوم فراگیری قرائت قرآن کریم دانشجویان دردانشگاه ها و مراکز آموزش عالی قبل ازفارغ التحصیلی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از قم، آیت الله العظمی جعفر سبحانی در دیدار رئیس بسیج اساتید و دفتر هماهنگی کانون های دانشگاه آزاد اسلامی و هیات همراه با ایشان اظهار کرد: در طول دوران تحصیل دانشجویان باید قرائت قرآن کریم را به صورت صحیح بیاموزند و شرط پذیرش مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد فراگیری قرائت صحیح قرآن کریم باشد لذا دانشجو وقتی از دانشگاه فارغ التحصیل می شود باید بتواند قرآن کریم را به صورت صحیح قرائت کند.

حضرت آیت الله سبحانی با تاکید بر اینکه اساتید دانشگاه باید متعهد باشند افزود: اساتید باید به گونه ای تدریس کنند که در دانشجویان یک نوع تحول دینی هم ایجاد کند.

وی بیان کرد: اساتید باید معلمان الهی باشند و درحالی که تخصص آنها در مسائل الهی نیست هر درسی که بیان می کنند به گونه ای باشد که مضاد با آن مسائل الهی نباشد.

این مرجع عالیقدر جهان تشیع افزود: اساتید باید اساتیدی خداشناس و خدا خواه و خدا جو باشند که این روح را ناخواسته به دانشجو منتقل کنند.

آیت الله سبحانی با تاکید بر اینکه در گزینش دانشجو بایدمساله دین،تقوا وپاکدامنی محرز باشد اظهار کرد: تلاش کنید دانشجویان در محیط دانشگاه بصورت جداگانه علم آموزی کنند و تفکیک دختران و پسران در دانشگاه ها رعایت شود.

وی بیان کرد: بعد از انقلاب اسلامی،تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی اولین قدمی بود که گره کور مشکلات دانشجویان را حل کرد لذا در شرایطی دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس شدکه قبل ازانقلاب شاهد محرومیت های زیاد،دانشگاه کم ودانشجوی زیاد در جامعه بودیم و تاسیس این دانشگاه گامی بود برای برطرف کردن مشکل کنکور.

فعال شدن جریان انقلابی و دینی در دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس بسیج اساتید و دفتر هماهنگی کانون های دانشگاه آزاد اسلامی نیز ضمن ارائه گزارشی با تاکید بر اینکه معتقدیم تعالی ارزش ها ازدانشگاست اظهارکرد: یک تحولی در دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق افتاده و ثمره این تحول منجر به این شده که جریان انقلابی و جریان دینی در دانشگاه آزاد اسلامی بیش از گذشته فعال شده است.

سازمان دهی اساتید انقلابی درکل دانشگاه آزاد اسلامی

سید محمود هاشمی با اشاره به اینکه در بسیج اساتید یکی از اقدامات خوبی که اتفاق افتاده ،شبکه سازی اساتید انقلابی و متدین در کل دانشگاه آزاد اسلامی است بیان کرد: یکی دیگر از ثمرات این تحول،سازمان دهی اساتید انقلابی درکل دانشگاه آزاد اسلامی است که منتج به نتایج بسیا خوبی شده است.

وی با بیان اینکه توجه به تحول علوم انسانی وعلوم دینی جزء برنامه های بسیار با اهمیت و جزء دغدغه های مسئولان در دانشگاه آزاد اسلامی است افزود: دربحث گام دوم انقلاب که نائب امام زمان ابلاغ فرمودند دانشگاه آزاد اسلامی پیشران هست و بسیج اساتید دانشگاه امیدوار است که بتواند ابتدا این بیانیه را درسطح دانشگاهیان تبیین کنند تا بتواند وارد فاز اجرایی و عملیاتی در کل کشورشود.

به گزارش ایسکانیوز، سید محمود هاشمی رئیس بسیج اساتید و دفتر هماهنگی کانون‌های دانشگاه آزاد اسلامی و سیف اله فضل الهی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم و هیئت همراه بعد از فریضه نماز مغرب و عشاء با آیت الله العظمی جعفر سبحانی دیدار و گفتگو کردند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1059334

وب گردی

وب گردی