صدای شما در سیارات و قمرهای دیگر چگونه شنیده می‌شود؟

انسان همواره به انجام تحقیقات در زمینه فضا علاقه‌مند است، اکنون سوال اینجاست که در صورت حضور در سیارات دیگر منظومه شمسی صدای انسان چگونه شنیده می‌شود؟

به گزارش گروه علم‌و‌فناوری ایسکانیوز، صرف‌نظر از اینکه کجا هستید، صدای شما محصولی از حرکت سریع فشار امواج در حنجره و فرکانس لرزش تارهای صوتی است؛ اما هنگامی که در گازهای مختلف با تراکم‌های متفاوت فریاد می‌زنید، همین صداها شکل جدیدی به خود می‌گیرند. برهمین اساس در ادامه بررسی می‌کنیم که اتمسفر فضا چگونه بر لحن صدای شما تاثیر می‌گذارد.

زمین: تارهای صوتی انسان در فرکانس‌های سازگار با جو متراکم و سبک نیست. مولکول‌های نیتروژن و کربن دی‌اکسید بسیار غنی هوا لرزش‌های زیادی جذب نمی‌کند‌؛ بنابراین صدا نیز به خوبی حرکت می‌کند.

مریخ: با اینکه تلاش می‌کنید تا در سطح این سیاره شنیده شوید؛ جو ۹۵درصدی دی‌اکسید‌کربن آن پیوندهای مولکولی ارتعاشات را جذب می‌کنند. بنابراین حتی بلندگوهایی با قابلیت بالا به‌سختی صدا را تا ۹متر دورتر می‌برند. همچنین شیمی جو باعث می‌شود صوت به صورت آرام و بی‌صدا حرکت کند.

ماه: ماه زحل بیشترین شباهت را به ماه زمین دارد؛ اما مخلوط گاز آن تقریباً ۵۰درصد متراکم‌تر از زمین است. ضخامت و هوای سرد، لرزش تارهای صوتی و سرعت صدا را کندتر و عمیق‌تر می‌کند و به آن شفافیت می‌دهد.

زهره: امواج به سرعت از طریق مه حرکت می‌کنند، به طور هم‌زمان نوعی کیفیت متراکم را به شما می‌دهند و صدایی شبیه اردک خواهید داشت!

سیارات دیگر: بقیه سیارات صخره‌ای که دور خورشید ما می‌چرخند واقعاً ساکت هستند، همان‌طور که در فضای آزاد نیز این گونه است. در جوهای نازک یا ناموجود، گاز به اندازه کافی وجود ندارد تا امواج صوتی را حمل کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059356

وب گردی

وب گردی