ظریف خون دانشجویان انقلابی را به جوش آورد/ قهرمان خندان دیپلماسی آمریکایی!

صحبت‌های وزیر امور خارجه ایران درباره مذاکره با‌ آمریکا، در داخل کشور با واکنش‌های تند و تیزی همراه بود و نام وی را به یکی از ترندهای داغ توئیتر تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، پس‌لرزه‌های مصاحبه محمدجواد ظریف با وب‌سایت نشریه اشپیگل آلمان همچنان ادامه دارد. وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به سؤالی، احتمال مذاکره با آمریکا بعد از ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را منتفی ندانست و تأکید کرد فرقی نمی‌کند چه فردی در کاخ سفید باشد. این جمله با واکنش دونالد ترامپ مواجه شد و رئیس جمهور آمریکا در توئیتی به زبان فارسی نوشت: «وزیر امور خارجه ایران می‌گوید ایران خواستار مذاکره با ایالات متحده است اما می‌خواهد که تحریم‌ها برداشته شود. نه، مرسی!»

ظریف ساعتی بعد از انتشار توئیت ترامپ، متن کامل پاسخ به خود به پرسش خبرنگار نشریه اشپیگل را در صفحه توئیترش منتشر کرد. وزیر امور خارجه ایران نوشت: «بهتر است به دونالد ترامپ توصیه شود پایه سخنان و تصمیم‌های مرتبط با سیاست خارجی خود را به جای سرخط‌های خبری شبکه فاکس‌نیوز یا مترجمان فارسی زبانش، واقعیت‌ها در نظر بگیرد.»

وی در ادامه لینک مصاحبه خود با نشریه اشپیگل را به اشتراک گذاشته و با طعنه نوشت: «خیلی طولانی است؟ فقط این را بخوانید.»

صحبت‌های ظریف در داخل کشور هم با واکنش‌های تند و تیزی همراه بود. نام وزیر امور خارجه ایران به یکی از ترندهای داغ توئیتر تبدیل شد و کاربران با هشتگ‌هایی مانند «ظریف خائن» و «ظریف نماینده کشورم» به استقبال رئیس دستگاه دیپلماسی ایران رفتند. دانشجویان پیش‌تر نیز در توئیتر واکنش‌های متفاوتی به روابط سیاسی ایران و آمریکا به‌ویژه بعد از شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی داشته‌اند.

کاربری که خود را دانشجویی ساده معرفی کرده، در این باره نوشت: «به اسم دیپلماسی حاضرن با قاتل پدرشون مذاکره کنن؛ این دیپلماسی نیست آقای ظریف بی شرفیه!»

علی لطفی، طلبه و دانشجوی دانشگاه تهران نیز در این باره توئیت کرد: «در توقیعی از حضرت مهدی روایت است که: جاهلان شیعه و احمق‌های آنان و کسانی که دین‌شان (مانند) بال پشه‌ای است، ما را اذیت کرده‌اند. الاحتجاج ۲۸۹/۲».

دانشجوی دیگری با نام کاربری مجد ناب با هشتگ «ظریف» در این باره نوشت: «و چه خون دل‌ها خورد علی از این جماعت یقه بسته همیشه خندان متوقع که به وقت جنگ، خنجر را از پشت بر گردن ملت فرو می‌کنند.»

بوف سیاه هم دانشجوی دیگری است که با انتشار تصویری از ظریف با پس‌زمینه پرچم آمریکا نوشت: «قهرمان دیپلماسی آمریکایی. با نهایت احترام ...تر از شما ندیدم.»

علی بهرانوند، فعال دانشجویی هم ویدئویی از دیدار حسن روحانی، رئیس جمهور با دختر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی منتشر کرد و همراه با هشتگ ظریف نوشت: «این سوال تاریخی دختر حاج قاسم از شیخ رو یادتونه؟ آقای روحانی، انتقام بابام رو کی می‌خواد بگیره؟ شاید فکرش رو نمی‌کرد که به این زودی حرف از مذاکره با قاتل پدرش بزنن.»

دانشجوی رشته علوم سیاسی هم با اشاره‌ای جالب به جمله معروف ظریف مبنی بر اینکه «هرگز یک ایرانی را تهدید نکن»، نوشت: «ظریف: یک ایرانی را هیچ‌وقت تهدید نکن ولی تا می‌توانی تحقیر کن.»

حسین آقاجوادی دانشجوی رشته علم و اطلاعات و دانش‌شناسی هم در توئیتی غضب‌آلود نوشت: «لال شود زبانی که بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی دوباره دم از مذاکره با آمریکا بزند».

یک کاربر توئییتر در این باره نوشت: «خفت از این بالاتر که هنوز یک ماه هم از ترور مهم‌ترین فرمانده نظامی ایران نگذشته و آن مثلا وزیر درباره تغییر رفتار و برگشتن آمریکا به میز مذاکره حرف بزند؟ تحقیر از این بیشتر که به قاتل پیام بدهی ما هنوز پشت میز مذاکره‌ایم و او هم از خدا خواسته با «نه، مرسی!» پاسخ تمسخرآمیز بدهد؟»

کاربری با نام محمد حسین مددی با لحنی تند نسبت به طرح مذاکره با آمریکا واکنش نشان داد و با هشتگ ظریف نوشت: «مگر قرار نبود بعد از خون حاج قاسم هر کس دم از مذاکره زد بزنیم تو دهنش؟!»

دانشجوی کارشناسی ‎‎‎‎‎علوم سیاسی دانشگاه ‎‎شهید بهشتی و عضو انجمن اسلامی ‎‎‎‎‎تحکیم وحدت هم در توئیتی با هشتگ «ظریف» نوشت: «زودتر از اینکه فکرشو بکنیم جای خالی پشت میز رو پر‌ کردند... اما نه دشمن خارجی بلکه وطن فروش داخلی! من از بیگانگان هرگز ننالم که با ما هر چه کرد آن آشنا کرد».

دانشجوی دختر دیگری خطاب به وزیر امور خارجه ایران نوشت: «دوستان وقتی بچه‌هاتون در آینده ازتون پرسیدن معنی ...، ...، خائن یعنی چی؟ عکس ظریف نشون بدین بهشون تا قشنگ متوجه بشن یعنی چی.»

کاربر دیگری با هشتگ «ظریف نماینده کشورم نیست»، توئیت حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور را ریتوییت کرد و نوشت: «دروغگوها کم‌حافظه هستند و فتنه‌گران به مصلحت رنگ به رنگ. یک روز همراه با مردم یک روز علیه ملت. فتنه‌گران زمان‌مان را بشناسیم که از اوجب واجبات است.»

کاربر دیگری صحبت‌های سردار سلیمانی را با هشتگ «مذاکره با قاتل حاج قاسم» و «ظریف عامل بیگانه» به ظریف یادآوری کرد و نوشت: «پاسخ حاج قاسم به صحبت جدید ظریف در خصوص مذاکره با آمریکا. می‌گویند رهبری هم مثل امام جام زهر را بنوشد! این جام زهر آن جام زهر نیست. این جام؛ جان ایران را می‌گیرد.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1059367

وب گردی

وب گردی