ارائه بیش از هزار و ۸۰۰ میلیارد خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان

معاون توسعه و صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: از تاریخ 30 دی ماه امسال 1879 میلیارد تومان خدمات مالی به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه شده که از این بین 1384 میلیارد تومان تسهیلات در گردش بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سیاوش ملکی‌فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در نشست خبری گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌اپ‌های صنعت گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی وظیفه دارد که به شرکت‌های دانش بنیان در صنایع مختلف کمک کند. صنایع بزرگ به عنوان خریداران و نیازهای فناورانه را به میدان می‌آورند و در طرف دیگر عرضه کنندگان فناوری حضور دارند. رویدادی برای مواجه عرضه و تقاضا که نیاز را صنایع برطرف کرده و بازار شکوفا می‌شود.

وی تصریح کرد: رویدادهای فناورانه با هدف توسعه بازار شرکت‌های دانش بنیان و استفاده از ابزارهای صندوق نوآوری برای بهره‌مندی در قراردادها با صنایع مختلف کشور برگزار می‌شود.

ملکی‌فر ادامه داد: در 12 رویداد فناورانه‌ای که تاکنون صندوق نوآوری برگزار کرده بیش از ۶ هزار نفر ثبت نام کردند و در مجموع نیز بیش از ۶۸۰ شرکت، 2 هزار جلسه B2B و هزار تفاهم‌نامه منعقد شده است.

وی افزود: برای گردهمایی صنعت نفت تاکنون 750 فناور ثبت‌نام و 375 شرکت نیز اعلام آمادگی کرده‌اند که از این میان 227 شرکت دانش بنیان هستند.

ملکی‌فر با بیان اینکه تاکنون ۶۵۰ نیاز فناورانه از ۴۰ شرکت بزرگ صنعت نفت احصا شده است؛ گفت: در این گردهمایی ۱۰ شتاب‌دهنده حضور فعال خواهند داشت و پیش‌بینی می‌کنیم در نمایشگاه پیرامونی این رویداد نیز ۳۰۰ شرکت دانش بنیان حضور داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: از تاریخ 30 دی ماه امسال 1879 میلیارد تومان خدمات مالی ارائه شده که از این بین 1384 میلیارد تومان تسهیلات در گردش بوده است. همچنین خدمت سرمایه در گردش فوری نیز به خدمات جدید افزوده شده که رقم آن 1میلیارد و 200 میلیون تومان خواهد بود و سالانه 2 بار به شرکت‌های دانش بنیان ارائه خواهد شد . همچنین نرخ آن 11درصد و سررسید بازدهی 50 روزه است و اگر پس از این مدت باشد نرخ آن افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059370

وب گردی

وب گردی