بخشنامه نظام وظیفه درباره ممنوعیت ادامه تحصیل در دستورکار کمیسیون آموزش قرار می‌گیرد

فرهاد فلاحتی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: لحاظ نشدن ابطال بخشنامه ممنوعیت ادامه تحصیل مجدد در مقطع قبلی مشمولان پیش از پایان خدمت یا اخذ معافیت دائم در جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح می‌‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز،مدتی پیش پیام‌های بسیاری از سوی دانشجویان مبنی بر پیگیری ابطال بخشنامه «ممنوعیت ادامه تحصیل مجدد در مقطع قبلی مشمولان» به باشگاه خبرنگارات دانشجویی ایران ارسال شد. سازمان نظام وظیفه عمومی سال ۹۵ بخشنامه‌ای صادر کرد که براساس آن مشمولان پیش از پایان خدمت یا اخذ معافیت دائم مجاز به ادامه تحصیل مجدداً در مقطعی که قبلاً از آن فارغ‌التحصیل شده‌اند، نیستند.

دانشجویان در اعتراض به این بخشنامه، دادخواستی خطاب دیوان عدالت اداری تنظیم و ارسال کردند. محمد کاظم بهرامی رئیس هیئت عمومی دیوان عدالت اداری نیز در تاریخ ۳۰ بهمن ۹۷ با بخشنامه‌ای با موضوع معافیت تحصیلی به رئیس سازمان امور دانشجویان ارسال و خواهان ابطال این بخشنامه شد؛ اما متأسفانه سازمان نظام وظیفه این بخشنامه را نادیده گرفت؛ حتی این بخشنامه در بند چهار تذکرات مهم دفترچه کنکور ۹۸ نیز به عنوان یکی از شروط مقررات وظیفه عمومی آمده‌است.

ایسکانیوز لحاظ نشدن ابطال بخشنامه «ممنوعیت ادامه تحصیل مجدد در مقطع قبلی مشمولان پیش از پایان خدمت یا اخذ معافیت دائم» از نمایندگان کمیسیون آموزش نیز پیگیری کرد، فرهاد فلاحتی نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با ایسکانیوز مدعی شد شکایتی در زمینه لحاظ نشدن ابطال این بخشنامه به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی منتقل نشده است.

وی ادامه داد: باید گزارشی مبنی بر این شکایت در اختیار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قرار گیرد تا نمایندگان بتوانند از بعد نظارتی وارد عمل شوند. نمایندگان در این صورت می‌توانند اعلام کنند که سازمان نظام وظیفه حق لحاظ کردن یا نکردن این بخشنامه را داشته است یا خیر.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: این موضوع باید از سوی دانشجویان به جمعی از نمایندگان یا اعضای کمیسیون آموزش منتقل می‌شد، از این طریق نمایندگان می‌توانستند از بعد نظارتی وارد شوند.

وی در پایان بیان کرد: من لحاظ نشدن ابطال بخشنامه ممنوعیت ادامه تحصیل مجدد در مقطع قبلی مشمولان پیش از پایان خدمت یا اخذ معافیت دائم را در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح می‌کنم. اگر نیازی به پیگیری و ارسال نامه‌ وجود داشته باشد، در دستور کار کمیسیون قرار خواهد گفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059377

وب گردی

وب گردی