مردم اجازه مذاکره با قاتل سردار سلیمانی را نمی‌دهند/ لبخند ذلت‌بارتان غیرقابل‌تحمل است

دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: جنبش دانشجویی از وزارت خارجه کشورمان سوال دارد که آیا با قاتلان سردار سلیمانی قصد مذاکره دارند؟

محمد زادمهر درگفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به مصاحبه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه با نشریه آلمانی «اشپیگل» و اعلام آمادگی ایران برای مذاکره با آمریکا و کشورهای اروپایی اظهار کرد: دستگاه دیپلماسی باید بداند که ملت انقلابی دیگر زیر بار مذاکرات ذلت بار و بی حاصل با آمریکا نخواهد رفت.

وی با بیان اینکه آمریکا جواب اعتماد ایران را در برجام داده است، گفت: وزیر امور خارجه در گام اول باید مشخص کند منظورش از مذاکره با کدام کشور یا کشورها است اگر مذاکره با آمریکا هدف دستگاه دیپلماسی بود که باید با قاطعیت به ظریف گفت مردم همچنان داغدار از دست دادن شهید سردار سپهبد سلیمانی هستند.

دولت تدبیر و امید جز مذاکره هیچ برنامه سیاسی ندارد

دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه آمریکا عامل ترور و شهادت سردار سلیمانی است، گفت: این کشور با گستاخی تمام سه هفته پیش اعلام کرد که سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس و یارانشان را ترور کردند. حال جنبش دانشجویی از وزارت خارجه کشورمان سوال دارد که آیا با قاتلان سردار سلیمانی قصد مذاکره دارند؟

وی درباره موضوعات مذاکرات ایران با آمریکا یا سایر کشورهای اروپایی عنوان کرد: دولت تدبیر و امید در معاهده ذلت بار برجام تمام توان هسته‌ای کشور را تقدیم آمریکا و پنج کشور اروپایی کرده و حالا قصد دارد در موضوعات دفاعی یعنی توان موشکی و تمامیت ارضی کشور با دشمنان انقلاب مذاکره کند.

زادمهر با تاکید بر اینکه وزیر امور خارجه باید حافظ منافع ملی کشور و نظام باشد، گفت: دستگاه دیپلماسی کشور از روزی که فعالیت خود را در دولت یازدهم آغاز کرد، جز مذاکره و سهم دادن به کشورهای غربی هیچ برنامه‌ای برای پیشبرد اهداف نظام و ارتقای سیاست‌های کشور در سطح بین‌الملل نداشت.

این فعال دانشجویی با اشاره به پاسخ دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به پیشنهاد وزیر امور خارجه کشور مبنی بر مذاکره اظهار کرد: رئیس جمهوری آمریکا در توییتی به زبان فارسی بیان کرد که وزیر امور خارجه ایران خواستار مذاکره است و از ما می‌خواهد تحریم ‌ها علیه این کشور برداشته شود اما آمریکا خواهان مذاکره با ایران نیست.

اشتباهات برخی مسئولان آمریکا را گستاخ کرده است

وی اضافه کرد: اشتباهات و سیاست‌ها نادرست مسئولان وزارت امور خارجه باعث شده تا فردی که لرز از اقدامات سپاه در راستای انتفام سخت و خوانخواهی شهید سردار سلیمانی را داشت، اکنون گستاخانه جواب مسئولان ایرانی را می‌دهد.

زادمهر مذاکره با آمریکا را در تعارض با خوانخواهی شهید سردار سلیمانی دانست و گفت: جریان دانشجویی و انقلابی کشور به مسئولان اجازه نمی‌دهند بار دیگر بر سر منافع ملی و هسته‌ای کشور با آمریکا یا هر کشوری که دشمن انقلاب است مذاکره کنند.

دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه رئیس جمهوری آمریکا تنها در زمان انتخابات از مذاکره با ایران صحبت می‌کرد، گفت: ترامپ به دنبال این بود که ایران را پای میز مذاکره بکشاند و از آن بهره برداری سیاسی و انتخاباتی انجام کند؛ اما اکنون به دلیل سیاست‌های نادرست برخی از آقایان، گمان کرده ایران در گوشه رینگ قرار دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برخی از مسئولان وزارت امور خارجه خود را سردار و ژنرال دیپلماسی در کشور می‌دانند؛ اما جز لبخند ذلت بار و دادن ظرفیت‌های کشور هیچ دستاوردی برای ملت نداشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059380

وب گردی

وب گردی