کارگروه مناسب و قوی به لحاظ تبلیغاتی و آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد می‌‌‌‌‌‌‌شود

سرپرست دفتر برنامه و بودجه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای رسیدن به شرایط مطلوب و خروج از شرایط بحرانی نیازمند ایجاد کارگروه مناسب و قوی به لحاظ تبلیغاتی و آموزشی هستیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد اراک، ششمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی به منظور بررسی و آنالیز بودجه مصوب 97 و پنج ماهه اول سال 98 و مقایسه آن با عملکرد، بررسی و تکمیل فرم خلاصه اطلاعات 5 ماهه دوره مالی 99-98، بررسی و آنالیز بودجه مصوب پنج ماهه اول دوره مالی 99-98 و مقایسه آن با عملکرد؛ تکمیل جدول شهریه طبق فایل ارسالی، ارائه گزارش ها و پیشنهادها در راستای طرح تحول و درآمدزایی و هم‌چنین بررسی نقاط قوت و زمینه‌های قابل بهبود، ظرفیت‌های بلااستفاده و ارائه گزارش عملکرد مدارس سما و آموزشکده های واحدهای دانشگاه استان در سالن جلسات امام خمینی(ره) دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد.

حسین جوادی سرپرست دفتر برنامه و بودجه دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه با بیان اینکه شهریه دانشجویی یک نمونه از حق الناس است، گفت: صرفه جویی یک فن به شمار می رود و همه معاونت ها می توانند در کنار معاونت توسعه و منابع انسانی در صرفه جویی هزینه ها سهیم باشند.

وی اظهار داشت: همه مسئولان در استان و واحدهای تابعه تلاش خود را در راستای رفع معضلات موجود داشته باشند، چرا که مشکلات مالی استانهای دیگر را نیز متضرر می کند.

سرپرست دفتر برنامه و بودجه دانشگاه آزاد اسلامی، برنامه ریزی منظم برای دستیابی به اهداف و چشم انداز دانشگاه را مهم دانست و افزود: متأسفانه در گذشته این برنامه ریزی ها به خوبی لحاظ نشده و اگر در سالهای قبل آینده پژوهی صورت می گرفت و از هرم جوانان و مدارس حتی در استان مرکزی اطلاعاتی دریافت می شد، می دانستیم وضعیتمان در سالهای 97 و 98 چگونه خواهد بود.

وی تأکید کرد: اگر امروز بررسی و تدبیر نکنیم، حتماً دچار چالش های جدی تر خواهیم شد، چرا که سازمان نیز با منابع محدودی که دارد نمی تواند به کمک استانهای ضعیف بشتابد و این مراکز و استانها روز به روز ضعیف تر و نهایتاً با مشکل مواجه خواهند شد.

جوادی تأکید کرد: امروز شاهد هستیم سیر تحولات سریع و با تکنولوژی های خاص در حال پیشرفت است و اگر برنامه ریزی های دقیق، استراتژیک و عملیاتی نداشته باشیم، به طور قطع عقب خواهیم ماند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از موفق ترین مجموعه هایی است که در نظام جمهوری اسلامی ایجاد شده و زحمات زیادی را گذشتگان متحمل شده اند، در حال حاضر نیز ما با وجود منابع و تخصیص های محدود، هدف های مطلوبی را داریم که نیازمند مدیریت و برنامه ریزی دقیق است تا حداقل زمان و هزینه را برای رسیدن به اهداف خود انتخاب کنیم.

سرپرست دفتر برنامه و بودجه دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه در محیط علمی دو درآمد شهریه ای و غیر شهریه ای داریم، گفت: اگر برای درآمدهای شهریه ای برنامه ریزی دقیق و کارشناسی انجام نشود، رقبای ما در دانشگاه های دیگر گوی سبقت را خواهند ربود، پس برای رسیدن به شرایط مطلوب و خروج از شرایط بحرانی نیازمند ایجاد کارگروه مناسب و قوی به لحاظ تبلیغاتی و آموزشی هستیم.

جوادی، یکپارچه سازی حساب ها در ستاد را یکی از موارد حمایت از استان های دچار مشکل و چالش دانست و افزود: برای برون رفت از شرایط سخت موجود، همکاران در واحدها و مراکز استانها اهتمام ویژه ای برای رفع مشکلات مالی داشته باشند و اگر تشخیص می دهند موانع و مشکلاتی را ستاد می تواند مرتفع کند، حتماً اطلاع دهند و سازمان نیز آمادگی خود را در راستای حمایت از استان ها و واحدهای تابعه و تسهیل مشکلات آنها اعلام می کند.

سرپرست دفتر برنامه و بودجه دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: با وجود پتانسیل ها، مزیت ها و ظرفیت های استان مرکزی و جایگاه آن در کشور به لحاظ صنعتی و کشاورزی، دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی باید با تلاش، برنامه ریزی و مشارکت همه مسئولان و همکاران در واحد اراک و دیگر واحدهای استان، برنامه ریزی مدون و بسته نجاتی را به سازمان ارائه کند تا در آینده شاهد تراز مثبت آن استان باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059384

وب گردی

وب گردی