رسانه های جمعی، به تبیین تخصص‌ها و رشته‌های دانشگاهی بپردازند

رسانه های جمعی باید با توجه به نیاز های جامعه، رشته های مختلف دانشگاهی را تبیین و بر حسب نیازها، خانواده ها را به انتخاب رشته صحیح ترغیب کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اصفهان، پیام نجفی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در نشست با اصحاب رسانه گفت: برخی رشته های علوم پایه و کشاورزی نظیر مهندسی آب و مهندسی خاک، نیاز امروز کشور هستند ولی با کم اقبالی داوطلبان مواجه شده اند. چون تصور می کنند که فقط اشتغال و درآمد، مختص به چند رشته دانشگاهی است و به همین دلیل امروزه شاهد تراکم جمعیت در چند رشته خاص و به تبع آن، عدم توازن در سایر رشته های دانشگاهی هستیم.

دبیرهیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تاثیر رسانه‌ها در میزان شکل دهی افکار در جامعه خاطر نشان کرد: رسانه ها نیروهای انکارناپذیر در روند توسعه یک جامعه هستند که می توانند زیر ساخت های آموزشی - فرهنگی مناسب را در جامعه رواج دهند، از این رو تغییر و اصلاح نگاه عمومی در زمینه نیاز جامعه به دانش ها و تخصص های گوناگون و انتخاب رشته بر حسب نیاز بخش های مختلف کشور به متخصصان مختلف، بر عهده رسانه ها است.

نجفی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان یک دانشگاه واحد، به‌هم پیوسته و یکپارچه با مجموعه ای از رشته های مورد نیاز جامعه است که مراکز و واحدهای آن، حکم اعضا و اجزای متصل به‌هم را دارند و با اتحاد این قطب های آموزشی در سراسر استان است که بسیاری از نیاز های علمی استان و کشور مرتفع می شود.

وی افزود: امروز داوطلبان ورود به دانشگاه با بررسی و مطالعه دقیق افتخارات و امکانات واحدهای دانشگاهی، دست به انتخاب رشته می‌زنند، زیرا علاوه بر آموزش، از دانشگاه انتظار کارآفرینی نیز دارند و در تلاش هستیم تا در غالب طرح های پایش،رویش و پویش، دانشجویان را در مسیر اشتغال مفید و پایدار هدایت کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: در مراکز رشد، محصولات متعددی تولید می‌شد؛ اما این محصولات نمی‌توانستند در بازار، جای خودشان را پیدا کنند، زیرا پشتوانه‌ای به‌نام بنگاه‌های اقتصادی نداشتند و در این طرح(پویش، پایش و رویش) سعی همکاران بر این بوده که از ابتدای روند تولید، پشتوانه را عملاً و از نقطه صفر فراهم کنند.

نجفی خاطر نشان کرد: البته این طرح که به‌ عنوان شعار محوری در استان اصفهان روی آن کار می‌کنیم تا به مرحله اجرا برسد، زمان‌بر بوده ولی به‌عنوان یک رویکرد اصلی و محوری، با راهبرد و سیاست کلی دانشگاه که آمایش در حوزه آموزشی، پژوهشی و فناوری است، هم سو و هم راستاست.

انتهای پیام /

کد خبر: 1059436

وب گردی

وب گردی