ورود سامانه بارشی جدید به کشور از عصر جمعه

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از بعد از ظهر جمعه ۱۱ بهمن خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، صادق ضیاییان درباره آخرین وضعیت پیش بینی هواشناسی گفت: طی امروز (۸ بهمن) جوی آرام در کشور حاکم است و در شهرهای تهران، کرج، قزوین، اراک و اصفهان افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پیش‌بینی می‌شود. در این روز در شرق کرمان، سیستان و بلوچستان، شرق یزد و خراسان جنوبی در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: فردا (۹ بهمن) با عبور موج تراز میانی از کشور در ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. حاکمیت این وضعیت طی روز پنج شنبه (۱۰ بهمن) در شمال شرق انتظار می‌رود.

با بیان اینکه از بعدازظهر روز جمعه (۱۱ بهمن) با ورود سامانه بارشی از شمال غرب به کشور برای این مناطق بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، گفت: همچنین طی روز شنبه (۱۲ بهمن) گستره بارش علاوه بر شمال غرب مناطقی از غرب، جنوب غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز غربی و مرکزی، زاگرس مرکزی و سواحل غربی و مرکزی خزر را در بر می‌گیرد.

به گفته وی از امروز تا پایان هفته با جنوبی شدن جریانات در سواحل دریای خزر افزایش نسبی دما و وزش باد به نسبت شدید در سواحل دریای خزر و اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۹ بهمن) کمی ابری همراه با غبار محلی و در بعدازظهر افزایش ابر و طی شب وزش باد با حداقل دمای یک و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و طی روز پنج شنبه (۱۰ بهمن) صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059443

وب گردی

وب گردی