نشست مشترک سرمایه‌گذاران ایده‌بازار خوراک و نوشیدنی/ حضور دانشجویان فنی در اتاق‌های جراحی

نشست مشترک سرمایه گذاران سومین ایده‌بازار خوراک و نوشیدنی با حضور مدیرکل دفتر فناوری سلامت وزارت بهداشت در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست مشترک سرمایه‌گذاران سومین ایده‌بازار خوراک و نوشیدنی با حضور مدیرکل دفتر فناوری سلامت وزارت بهداشت در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

حسین وطن‌پور مدیرکل در این نشست گفت: هدف از برگزاری ایده‌بازارها جهت‌دهی به فعالیت‌های نوآورانه و فناورانه دانشگاه‌ها در راستای نیازهای کشور است.

وی افزود: دانشگاه صنعتی امیرکبیر یکی از دانشگاه‌های پیشرو در حوزه برگزاری ایده‌بازارها است که با توجه به برگزاری این رویدادهای موفق، اکنون دانشگاه صنعتی امیرکبیر الگوی دیگر دانشگاه‌های کشور در این حوزه به‌شمار می‌رود.

مدیرکل دفتر فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: هدف از برگزاری ایده‌بازارها برطرف‌سازی نیازهای سرمایه‌‌گذاران است. در ایده‌بازارها دانشجویان یاد می گیرند به‌صورت گروهی فعالیت کنند.

وی عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه صنعتی امیرکبیر قراردادی منعقد کرده‌اند که براساس این قرارداد، دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در اتاق‌های جراحی حضور می‌یابند تا از نزدیک با نیازهای این حوزه آشنا شوند و از این طریق بتوانند برای رفع نیازها، ایده‌های نوآورانه ای طراحی و اجرا کنند.

محمد نادری مدیرعامل مجموعه ایده‌بازار امیرکبیر نیز در راستای سومین ایده‌بازار خوراک و نوشیدنی در این نشست گفت: در دانشگاه‌ها بسیاری از فناوری‌ها وجود دارد؛ اما مکانیزم مناسبی برای ورود این فناوری‌ها به صنعت طراحی نشده است و ایده‌بازارها این مکانیزم را طراحی کرده اند.

وی عنوان کرد: ایده‌بازارها بستری را فراهم می‌کنند تا صنایع نیز نیازهای خود را به دانشگاه‌ها ارائه دهند.

مدیر ایده‌بازار امیرکبیر افزود: یکی از اهداف مهم ایده‌بازارها این است که فناوری و تولید دانش، کاربردی و متناسب با نیازهای صنعت باشد. سومین ایده‌بازار خوراک و نوشیدنی به‌دنبال توسعه و تقویت صنعت خوراک و نوشیدنی در سطح ملی است.

بهروز جنت رئیس سازمان تحقیقات حلال و دبیرکل سومین ایده‌بازار خوراک و نوشیدنی نیز در این نشست گفت: صنایع غذایی پیشروترین صنایع کشور به‌شمار می‌روند؛ بنابراین در چنین رویدادهایی می‌توانیم دانشگاه، ایده‌پردازان و صنعتگران را به یکدیگر مرتبط کنیم.

وی افزود: در گذشته اولویت ارتقای استادان دانشگاه‌ها براساس تعداد مقالات بود؛ اما در سال‌های گذشته این موضوع اصلاح شده و اکنون فعالیت‌های تحقیقاتی کاربردی و ارتباط با صنعت نیز شاخص‌های ارتقای استادان در دانشگاه‌ها به‌شمار می‌روند. دانشگاه صنعتی امیرکبیر یکی از موفق‌ترین دانشگاه‌ها در حوزه ارتباط با صنعت در کشور است.

گفتنی است؛ سومین ایده‌بازار خوراک و نوشیدنی 30 بهمن‌ماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059448

وب گردی

وب گردی