آیا استفاده گزینشی از آیات و روایات مجاز است؟

آیا زیر سؤال بردن مسابقات قرآن کریم که در جهت ایجاد انگیزه در نسل جوان برای روی آوردن به کتاب آسمانی- آن هم در زمانه ای که قران کریم و دین اسلام از هر سو در معرض هجوم می‌باشد- سزاوار است؟

به گزارش ایسکانیوز، خانم حاجعلی از فعالان جامعه قرآنی و مدیر بخش خواهران دارالقران امام علی (ع) در یادداشتی که در اختیار ایسکانیوز قرار داده است، به یک ابهام پاسخ داده است. متن این یادداشت را در ادامه می‌خوانید:

«اخیراً جناب آقای مرتضی نجفی قدسی مدیر سابق دارالقرآن علامه طباطبایی مطالبی را در خصوص برگزاری مسابقات قرآن کریم در دارالقرآن امام علی (ع) و دارالقرآن علامه طباطبایی منتشر کردند که لازم می‌دانم با توجه به ادعاهای مطرح شده در خبرگزاری‌های کشور به این سخنان پاسخ داده شود.

امیر المومین (ع) می‌فرمایند: به خدا شکوه می‌کنم از جماعتی که نادان می‌زیند و گمراه می‌میرند. هیچ کالایی در بازارشان خوارتر و بی‌رونق‌تر از کتاب خدا – آن‌گاه که به حق و شایسته تلاوت شود- نیست و چون با تغییر و تحریف خوانده شود هیچ کالایی سودآورتر و ارزشمندتر از آن نباشد و در نزد آنان چیزی زشت‌تر از معروف و نیکوتر از منکر نیست.

آیا استفاده ابزاری از قرآن و آیات و روایات قرآنی و مصادره به مطلوب آیات قرآن همچنین زیر سؤال بردن مسابقات قرآن کریم که در جهت ایجاد انگیزه در نسل جوان برای روی آوردن به کتاب آسمانی- آن هم در زمانه ای که قران کریم و دین اسلام از هر سو در معرض هجوم می‌باشد- سزاوار است؟

آیا زیر سؤال بردن نحوه اجرا و مدیریت مسابقات قرآنی که چندین سال است زیرنظر ستاد عالی مسابقات قرآن و با حمایت خیرینی اجرا می‌شود که پیشتر آقای قدوسی زیر نظر آنها به مدت ۹ سال مدیریت دارالقرآن علامه طباطبایی را برعهده داشته‌اند نفعی به حال جامعه قرآنی و جذب نسل جوان برای روی آوردن به قرآن به دنبال خواهد داشت؟

لازم به توضیح است که داوری این مسابقات برخلاف ادعاهای مطرح شده در بالاترین استاندارد لازم و کاملاً براساس اصول و نه براساس امیال و اغراض شخصی انجام گرفته‌است.

امید است که حداقل در آینده در جهت حفظ شان مسابقات قرآنی و افرادی که بی هیچ چشمداشتی تنها در جهت کمک به ترغیب جوانان کشورمان برای رجوع به کلام آسمانی و درک آیات عمیق آن تلاش می‌کنند از شخصی کردن موضوعی مانند برگزاری مسابقات قرآنی خودداری کنند. انشاالله خداوند همه ما را عاقبت به خیر بگرداند.»

گفتنی است، آقای مرتضی نجفی قدسی اخیرا در یادداشتی که برخی رسانه‌ها نیز آن را منتشر کرده بود به «ستاد عالی مسابقات قرآن» و نحوه برگزاری و داوری مسابقات قرآنی که زیرنظر درالقرآن امام علی(ع) و دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار می‌شود، انتقاد کرده بود.

لازم به ذکر است، ایسکانیوز آماده است، واکنش سایر فعالان قرانی به این موضوع را نیز منتشر کند.

کد خبر: 1059463

وب گردی

وب گردی