برگزاری دوره سواد رسانه‌ای برای مربیان سما

مسئول هیئت اندیشه ورزعلوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی فعالیت‌های هیئت طی چند ماه گذشته را تشریح کرد.

مهران صمدی مسئول هیئت اندیشه ورزعلوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت این هیئت طی چندماه گذشته در حوزه تعالی علوم انسانی اظهارکرد: بازنگری،بررسی و کارآمدسازی نظام‌های آموزشی و پژوهشی، یکی از وظایفی است که معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی برای هئیت‌های اندیشه ورز تعریف کرده است. در این راستا هیئت اندیشه ورز آذربایجان شرقی، با همکاری معاونت آموزشی و پژوهشی واحدها، بخش نامه‌ها بررسی و نقاط ضعف و قوت آن‌ها احصا شد.

وی افزود:بررسی آیین نامه‌های آموزشی، جذب، تبدیل وضعیت و ارتقاء اعضای هیئت علمی نیز جزو موضوعاتی بود که هیئت اندیشه ورز آذربایجان شرقی طی چند ماه گذشته انجام داده است؛موضوع امتیازات مجلات علمی دانشگاه آزاد وهمچنین برخی اشکالات رساله‌های دکتری نیز مورد بررسی قرار گرفت.

مسئول هیئت اندیشه ورزعلوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: شناسایی نیازهای علمی استان و تدوین نظام موضوعات، از دیگر اقدامات هیئت اندیشه ورز بود؛ درواقع پایان نامه‌های دانشجویی باید براساس طرح پایش به سمت حل موضوعات بومی استان و ملی حرکت کند.

صمدی طراحی و ساماندهی محتوای پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی را از دیگر اقدامات هیئت‌های اندیشه ورز دانست و گفت: ساماندهی پایان نامه‌ها براساس طرح پایش انجام خواهد شد تا نشریات، مقالات و کتب درسی در راستای حل مسائل و موضوعات استانی و کشوری، با رویکرد اسلامی تدوین شود.

وی اضافه کرد:دانشگاه آزاد اسلامی دارای مجلات علمی است که بعضی از آن‌ها فعال و بعضی دیگر غیرفعال هستند؛ خوشبختانه تمامی مجلات علمی در استان آذربایجان فعالیت دارند اما به دنبال این هستیم که نشریات جدید را راه اندازی کنیم. همچنین پیشنهاد تاسیس دو نشریه جدید در حوزه‌های حقوق و ادبیات فارسی را داده‌ایم.

مسئول هیئت اندیشه ورزعلوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: کشف استادان نخبه و دغدغه‌مند برای تعالی علوم انسانی نیز در حوزه‌های تخصصی مانند تصحیح نسخ خطی و تدوین کتب جدید در دستور کار هیئت اندیشه ورز قرار گرفته است که تاکنون شبکه ای 30 نفره از این استادان شناسایی شده‌اند.

صمدی با اشاره به توانمندسازی استادان دانشگاهی بیان کرد: در راستای توانمندسازی استادان و مدرسان دانشگاهی، مکاتبه‌ای را با مسئولان واحدهای استان انجام داده‌ایم تا تمایل خود را برای برگزاری دوره‌های توانمندسازی استادان اعلام کنند. این دوره‌های توانمندسازی در حوزه‌های روش تحقیق، علوم اسلامی و بصیرت افزایی برگزار خواهد شد.

وی درباره برگزاری کرسی‌های نظریه پردازی گفت: عنواین کرسی‌های نظریه پردازی در هیئت اندیشه ورز مشخص شده که انتظار داریم تا پایان سال، حداقل 5 کرسی نظریه پردازی و ترویجی در واحدهای دانشگاهی استان برگزار شود.

مسئول هیئت اندیشه ورزعلوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به تاسیس دانشکده آسیب‌های اجتماعی ادامه داد: طرح توجیهی این دانشکده توسط اعضای هیئت اندیشه ورز نوشته شده به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ارسال شده است و منتظریم تصمیم گیری مسئولان سازمان هستیم.

صمدی موضوع مشاوره در انجمن‌های علمی، مراکز تحقیقاتی و مدارس سما را یکی از اقدامات مهم هیئت اندیشه ورز آذربایجان شرقی دانست و خاطرنشان کرد: امضا تفاهم‌نامه همکاری با برخی از واحدهای سما برای برگزاری دوره‌های مهارتی در حوزه رسانه و کارآفرینی و همچنین همکاری با برخی نهادهای استان مانند آموزش و پرورش، اداره کل ورزش و جوانان و سازمان مدیریت، از جمله اقدامات هیئت اندیشه ورز در این حوزه بوده است.البته دوره سواد رسانه‌ای برای مربیان مدارس سما تا اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059490

وب گردی

وب گردی