بازار موبایل هند از آمریکا پیشی گرفت

هند با پیشی گرفتن از آمریکا به دومین بازار بزرگ تلفن همراه تبدیل شده است. 158 میلیون تلفن در سال 2019 در این کشور فروخته شده که 72 درصد  از این دستگاه‌ها از مارک‌های چینی هستند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ایالات متحده که در سال‌های گذشته مقام اول بازار تلفن همراه را به چین واگذار کرده بود از اواخر سال 2019 جایگاه دوم خود را نیز به هند واگذار کرد و به سومین بازار گوشی‌های هوشمند تبدیل شد.

بر اساس گزارش Engadget ، هندوستان که جایگاه ایالات متحده را تصاحب کرده، در سال 2019 شاهد فروش 158 میلیون تلفن همراه بود.

سال گذشته 72 درصد تلفن‌های هوشمند فروخته شده در هند را مارک‌های چینی Huawei ، Xiaomi ، Vivo ، Realme و Oppo تشکیل می‌دادند.

هند مدتی است که مورد توجه بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری قرار گرفته است. فروش گوشی‌های هوشمند در هند هر سال از سال گذشته بیشتر می‌شود به همین دلیل سامسونگ تصمیم به سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری در این کشور گرفته است.

در بیانیه این شرکت بیان شده است که بواسطه این سرمایه گذاری کارخانه‌ای در دهلی نو ایجاد می‌شود و صفحه نمایش برای تلفن‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های الکترونیکی در کارخانه مورد نظر تولید خواهد شد.

پیش از این نیز ، اپل به درخواست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، تولید برخی از محصولات خود را از چین به هند منتقل کرده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059493

وب گردی

وب گردی