عجیب ترین هواپیماهای دنیا که تاکنون ندیده اید!

از زمانی که انسان فکر پرواز را در سر پروراند، ساخت وسایل و ادواتی که به او برای پرواز کمک می کرد هم آغاز شد. چندین بار، پروازهایی ناموفق صورت گرفت و طی هزاران سال رویای پرواز ناکام ماند تا بالاخره با ساخت هواپیماهای اولیه بعد از انقلاب های صنعتی در دنیا، پرواز ممکن شد.

به گزارش گروه باززگانی ایسکانیوز، در حال حاضر، هزاران فروند هواپیما در آسمان کشورهای مختلف، هر دقیقه، به پرواز در می آیند و هر روز فناوری تازه ای به این عرصه اضافه می شود.

در تولید این محصول انسانی، گاهی هواپیماهایی دیده می شود که شکل متفاوتی دارد. امروز قصد داریم به معرفی چند هواپیمای عجیب بپردازیم.

برای مقایسه آنلاین و رزرو با اطمینان بلیط هواپیما خود همین حالا اینجا را کلیک کنید.

پرواز، آرزویی سیری ناپذیر

برای فردی که قانع به رسیدن به مقصد باشد، همین بس که سوار هواپیمایی با کیفیت و مطمئن شود و به مقصدش برسد. اما بعضی از ما انسان ها به همین میزان بسنده نکرده ایم و پا را فراتر از تمام گونه های معقول این پرنده آهنی گذاشته و گونه های عجیب و غریبی از آن را ساخته اند.

بعضی از این هواپیماها دوقلو هستند و برخی دیگر با شکلی عجیب مانند یک بیضی، طراحی شده اند. این هواپیماها دیدنی و جذاب هستند ولی عجیب!

الکساندر لیپیش اَرو داینامیک را ساخت (Alexander Lippisch’s Aerodyne)

هواپیمایی عجیب که در نگاه اول، ذهن در تحلیل سبک پرواز آن می ماند! قسمت سر هواپیما از یک توربین تشکیل شده و شبیه به هواپیماهای عادی نیست. چهره بامزه ای دارد؛ انگار هر دو باله هواپیما را حذف کردید و یک موتور هواپیما را به سر آن وصل کرده اید.

این هواپیما در حال حاضر در موزه قرار دارد. برای این که ثابت شود این جسم عجیب و غریب که بیش تر شبیه جت است، سال ها پیش آن را در آسمان اروپا به پرواز درآوردند. حتی توری مجزا را برای کسانی مایل به پرواز با آن بودند هم ترتیب داده شد!

تحقیقات با پرنده عجیب ناسا اِی دی وان NASA AD-1

آن را تونل بادی هم می نامند. یک بال یک تکه این هواپیما عجیب و غریب را به پرواز درمی آورد. اصلا به عمد، باله های ناسا اِی دی وان به این صورت طراحی شده تا در هنگام پرواز بتواند هوا را با سنسورهای ویژه اش بسنجد و اطلاعات لازم را به پایگاه ارسال کند.

در سال 1979 میلادی این هواپیما به پرواز درآمد؛ باله خشک و یک تیکه این هواپیما برای تمام متخصصان عرصه هوا و فضا بسیار عجیب بود. هواپیمای ناسا ای دی وان، این ادعا را ثابت کرد که می شود با باله ای یک تکه تا 60 درجه به اطراف خم شد و سقوط نکرد.

باله این هواپیما تا امروز یکی از بهترین ابزار برای سنجش دما و شاخصه های هوایی به حساب می آید.

نموث پاراسول با طرح بشقاب پرنده

در سال 1934، هواپیمایی عجیب به نام نموث پاراسُل به دست جمعی از دانشجویان دانشگاه میامی ساخته شد. نکته عجیب این هواپیما، آن است که شبیه بشقاب پرنده است! خاص بودن این هواپیما بیش تر به این دلیل است که بعد از ساخت آن، ایده بشقاب پرنده به ذهن متخصصین هوا و فضا رسید.

بعدها، هر طرحی با نگاه به نوع عملکرد نموث پاراسُل، در مورد فضا پیماهای پیشرفته ارائه شد.

پروتِئوس مدل 281، اسکلت پرنده!

برت روتان در سال 1990، دست به طراحی هواپیمایی نازک، با بدنه ای شبیه به ملخ انجام داد. باله های این هواپیما مانند شاخه های درخت است و به اصطلاح هیچ گوشته ای ندارد؛ تنها موتورهای جت این هواپیما، آن را هدایت می کند و حرکت می دهد. پروتئوس مدل 281 از اولین نسل هواپیماهایی است که قابلیت ارتباط با مرکز را به صورت بی سیم داشته است. این هواپیما قادر است در ارتفاع 65000پایی پرواز کند و 18 ساعت در آسمان به پرواز خود ادامه دهد.

گرومان ایکس 29 (Grumman X-29)با باله های برعکس!

در سال 1984، هواپیمایی پا به عرصه هوا و فضا گذاشت که باله هایی متفاوت از هواپیماهای دیگر در جهان داشت. بسیاری معتقد بودند که این هواپیما شیطانی است؛ چرا که با باله های به شکل فلش (نوک پیکان به سمت راست) پرواز می کند. عده ای دیگر از متخصصین این رشته معتقد بود که پرواز گرومان X-29 با نافرجامی سقوط می کند اما چیزی که دیده شد، پرواز این هواپیما بر فراز آسمان بود.

پنکیک پرنده وی 173 به پرواز در می آید!

هواپیمایی به شکل یک پنکیک اول صبح در ماهیتابه در آسمان ژاپن، بعد از جنگ جهانی دوم و بعد از سختی های بسیار، به پرواز درآمد. چرخ های این هواپیما به شکل پاهای ملخ و دو پره قدرتمند و بدنه ای پهن در کمال حیرت در آسمان به پرواز درآمد. بسیاری معتقد بودند که ساخت و پرواز این هواپیما صرفا یک دیوانگی از نوابغ این صنعت بوده است.

حضور این هواپیما در شکل و شمایلی واقعی، الهام بخش بسیاری از فیلم ها مانند جنگ ستارگان شد. پنکیک وی 173، بسیاری از شرکت های هواپیمایی را ترغیب به رقابتی دیوانه وار در ساخت هواپیماهای پیشرفت تر کرد.

ملوان پرنده ایکس وینگ Sikorsky X-Wingبه ماموریت می رود!

هواپیمای سیکورسکی ایکس وینگ، چهره ای بسیار جذاب، شبیه به یک ملوان دارد. این هواپیما در سال 1988 به پرواز درآمد. طرح این هواپیما که به نحوی شبیه بالگرد هم هست، در همان پرواز اول، موفقیت آمیز و کارآمد، به آسمان رفت. ماهیت این هواپیما برای خدمات دهی به موقعیت های اورژانسی بوده است. طراح این هواپیما این طور تعریف می کند که می خواسته سیکورسکی ایکس وینگ از هر دو جنبه سرعت و دقت برخوردار باشد و سرآخر نیز، نتیجه همان شد که باید می شد.

ابر فلزی در هوا معلق شد!

لاکهید مارتین پی 791 (Lockheed Martin P-791)، ترکیبی از هواپیما و چیزی عجیب مانند یک توده ابر است. دلیل ساخت این هواپیما، زنده کردن رویای نشستن بر روی ابر بوده است. چهار توربین قدرتمند فضاپیما در قسمت تحتانی این هواپیما نصب شده که قدرت پرواز را به این هواپیما می دهد. سازنده این هواپیما می گوید: « به من می گفتند نمی توانی هم هواپیما و هم فضاپیما داشته باشی! اما من در جواب گفتم من هر دو آن ها را با خواهم داشت و لاکهید مارتین، نمونه کامل تحقق این آرزو است. »

شوالیه های سفید دوقلو همپای آسمان می شوند!

اولین پرواز این هواپیما دوقلو در سال 2008 انجام شد. این هواپیما دوقلو با چهار خلبان در ارتفاع 70هزار پایی به پرواز درآمد و حیرت بسیاری را برانگیخت و شاید بتوان گفت که به گونه ای قانون تقارن را برهم زد! باله های این دو هواپیما به یکدیگر متصل هستند و همین موضوع باعث شده تا این دو شوالیه، به عنوان یک ایده خارق العاده در زمینه ریاضیات، در میان دانشمندان فیزیک و ریاضیات زبانزد شود.

منبع: eligasht.com

اطلاعات تماس الی گشت:

تلفن: 0218540

ایمیل: info@eligasht.com

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

انتهای پیام/

کد خبر: 1059497

وب گردی

وب گردی