ساختار عدالتمند یعنی مبارزه با حقوق‌های نجومی و آقازادگی

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: در هجدهمین دوره از اردوی تشکیلاتی اتحادیه انجمن‌های مستقل تلاش شده است به موضوع عدالت و ساختار عدالتمند در کشور پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سجاد اسدی در نشست خبری هجدهمین دوره آموزشی-تشکیلاتی جهاد اکبر که امروز سه‌شنبه هشتم بهمن‌ماه در دفتر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد، اظهار کرد: این اردوی آموزشی از 11 تا 18 بهمن با شعار «عدالتخواهی ساختارمند، اقتصاد توانمند» در مشهد مقدس با حضور اعضای دفاتر دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: در هجدهمین دوره از اردوی تشکیلاتی اتحادیه انجمن‌های مستقل تلاش شده است به موضوع عدالت و ساختار عدالتمند در کشور پرداخته شود.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل بیان کرد: جریان دانشجویی با آرمان و عدالتخواهی عجین شده و در سال‌های زیست خود تلاش کرده عدالت را برقرار یا برقراری عدالت را از مسئولان کشور مطالبه کند.

اسدی گفت: عدالت‌ها و ساختار عدالتمند یعنی اینکه با حقوق‌های نجومی و پدیده آقازادگی در کشور مبارزه شود و این مبارزه نیازمند همت همگانی است.

وی با بیان اینکه جهاد اکبر امسال شرایط ویژه‌ای دارد، بیان کرد: از یکسو شهادت سردار سلیمانی را پشت سر گذاشته‌ایم و از سوی دیگر انتخابات مجلس را پیش رو داریم.

این فعال دانشجویی افزود: در حال حاضر کشور تحت فشارهای آمریکا قرار دارد و این موضوع، وظایف دانشجویان را برای محقق کردن رهنمودهای رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب سنگین‌تر کرده است.

وی ادامه داد: دشمنان انقلاب در بازی رسانه‌ای جدید تلاش می‌کند کشور را به حاشیه بکشاند و در سطح بین‌المللی برای انقلاب، مشکلات تازه‌ای را ایجاد کند.

اسدی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور عنوان کرد: در حال حاضر آمریکا و سایر دشمنان انقلاب بر وضعیت اقتصادی و بازار ایران تمرکز کرده‌اند و سعی دارند با تحت فشار قرار دادن جامعه و ایجاد بیکاری، مردم را نسبت به نظام بیاعتماد و بدبین کنند.

دبیر انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل بیان کرد: شور انقلابی، صبر و عقلانیت مواردی هستند که اگر هرکدام از آنها کنار گذاشته شود، عدالت مدنظر انقلاب اسلامی محقق نمی‌شود.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی نمایندگان مجلس، حقوق نجومی‌ دریافت می‌کنند؛ اما پیگیری نمی‌شود. نمایندگانی در مجلس هستند که با یکسری زد و بندهای سیاسی و اقصادی از منافع ملت عقب‌‌نشینی می‌کنند. در حال حاضر مراودات میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی مشخص نیست و معلوم نمی‌شود از چه امتیازات و جایگاهی برخوردار هستند.

به گفته اسدی؛ در حال حاضر روحانی سوار بر موج حواشی و ناآرامی‌های کشور تلاش می‌‌‌کند ناکارآمدی دولت، کابینه و طرفدارانش در مجلس را به حاشیه ببرد.

این فعال دانشجویی گفت: عملکرد دولت و هم‌حزبی‌هایش در مجلس سؤال‌برانگیز است. روحانی پاسخگوی عملکرد خود در کشور نیست.

وی با انتقاد از قبیله‌ای رای دادن در برخی از استان‌ها ادامه داد: قبیله‌گرایی باید پایان گیرد و جوانگرایی به معنای واقعی کلمه در انتخابات مجلس شورای اسلامی محقق شود.

اسدی در پایان گفت: جوانگرایی از رانت‌خواری جلوگیری کرده و رهبر انقلاب وقتی از تحقق دولت جوانان حزب‌اللهی صحبت می‌کنند مقدمه ورود نمایندگان جوان و حزب‌اللهی به مجلس شورای اسلامی است.

انتهاز پیام/

کد خبر: 1059498

وب گردی

وب گردی