رونمایی از سامانه هوشمند مکان‌یابی فضاهای آموزشی

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از رونمایی از سامانه هوشمند الکترونیکی برای مکان‌یابی مناسب فضاها و مراکز آموزشی، تربیتی و ورزشی در اوایل سال آینده خبر داد.

مهرالله رخشانی مهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به آخرین وضعیت سامانه مکان‌یابی مدارس اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی نظام، فضا و تجهیزات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ملزم شده است به سراغ استقرار نظام مکان‌یابی مدارس بر اساس آمایش سرزمینی برود.

وی ادامه داد: ۳ عنوان برنامه برای مکان‌یابی مدارس در نظر گرفته شده است که از جمله آن می‌توان به تدوین شاخص‌ها و معیارهای مکان‌یابی فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی مبتنی بر آمایش سرزمین و تحولات جمعیتی، طراحی استقرار نظام هوشمند الکترونیکی برای مکان‌یابی مناسب فضاها و مراکز آموزشی،تربیتی و ورزشی و ساماندهی فضاهای آموزشی موجود به منظور تجمیع آن‌ها و افزایش بهره‌وری با رویکرد مدارس متوسط و بزرگ اشاره کرد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: دز حال حاضر معیارها و ضوابط مکان‌یابی تخصیص فضاهای آموزشی؛ بر اساس برنامه‌ریزی نظام، فضا و تجهیزات سازمان نوسازی مشخص شده است.

وی بیان کرد: برنامه استقرار نظام هوشمند الکترونیکی برای مکان‌یابی مناسب فضاها و مراکز آموزشی، تربیتی و ورزشی از جمله برنامه‌های دیگری بود که در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور پیگیری می‌شد. در حال حاضر ۷۰ درصد استقرار سامانه صورت گرفته است، تصور می‌کنم در اوایل سال آینده از آن رونمایی خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پروسه جمع‌آوری اطلاعات مدارس پروسه‌ای زمان‌بر است، خاطرنشان کرد: ما باید اطلاعات مربوط به وضعیت فضاهای موجود آموزشی، وضعیت مسیرها و تیرهای برق فشارقوی و غیره را جمع‌آوری و در این سامانه قرار دهیم.

وی‌ در پایان خاطرنشان کرد: با وجود اینکه جمع‌آوری وضعیت فضاهای آموزشی زمان زیادی می‌برد، اما سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به طور جدی این موضوع را پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059510

وب گردی

وب گردی