کرونا به مرزهای کشور نزدیک شد

مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت در توئیتی با توجه به ورود کرونا به برخی کشورها نوشت: مراقبت‌ها و غربالگری‌ها ادامه دارد اما هیچ کدام مانع قطعی و کاملی در مقابل ویروس نخواهند بود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، کیانوش جهانپور مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت در توییتی نوشت: ویروس کرونا به مرزهای ایران نزدیک شده، مشاهده موارد ابتلا در امارات، اقلیم کردستان و موارد مشکوک در عربستان، پاکستان و ... از احتمال قریب الوقوع ورود کروناویروس به ایران حکایت دارد.

مراقبت‌ها و غربالگری ورود ویروس کرونا ادامه دارد؛ لکن هیچ کدام مانع قطعی و کاملی در مقابل ویروس نخواهد بود.

وی در این خصوص گفت: از آنجا که موارد ابتلا به کرونا در کشور امارات و اقلیم کردستان مشاهده است و برخی از کشورهای اطراف ما از نظام شناسایی قوی برخوردار نیستند و در کشور عربستان نیز مواردی از ابتلا مشاهده شده است به افرادی که قصد سفر به این کشورها را دارند توصیه می شود نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت کنند.

جهانپور گفت: توصیه می شود تا حد امکان از سفر به این کشورها پرهیز شود همچنین در صورت سفر به کشورهایی که موارد ابتلا در آنها مشاهده شده است نکات بهداشتی از قبیل شست وشو و ضد عفونی کردن مداوم دست ها را انجام دهند.

مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: مسافران در هنگام برگشت از این کشورها در صورتی که علائمی مانند بیماری آنفلوانزا را مشاهده کردند به پزشک مراجعه کنند تا در صورت نیاز به بیمارستان ارجاع داده شوند.

وی افزود: تاکنون موردی از ابتلا در کشور ما گزارش نشده است و بررسی ها نشان می دهد افراد مشکوک نیز به این بیماری مبتلا نبوده اند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1059538

وب گردی

وب گردی