آخرین اقدامات و توصیه‌های سفارت ایران در چین درباره «کرونا»

سفارت ایران در چین آخرین اقدامات و توصیه ها در خصوص ویروس کرونا را اعلام کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سفارت کشورمان در پکن در اطلاعیه ای اعلام کرد: هم اکنون 80 نفر از هموطنان ارجمند در شهر ووهان حضور دارند که سفارت در تماس مستمر با آنان پیگیری وضعیت و سلامت آنهاست. همچنین اقدامات و پیگیری های متعددی در خصوص امور و درخواست های ایرانیان مقیم چین در حال انجام است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: مشکلات آنان از جمله درخواست خروج، مهر خروج سربازی، حمایت های معیشتی و بهداشتی در حال پیگیری است که برخی از انان انجام شده است. بدیهی است حصول تمام درخواست ها نیازمند همکاری سایر نهادها نیز می باشد.
خوشبختانه تا کنون موردی از ابتلای ایرانیان مقیم عزیز به این ویروس گزارش نشده است.

به دلیل ریسک بالای ابتلا و انتشار بیماری طی فرایند جابجایی گروهی افراد، خروج اتباع خارجی از ووهان از سوی مقامات محل و سازمان جهانی بهداشت توصیه نمی شود. با وجود آن سفارت در حال بررسی و اجرای گزینه های مختلف جهت متقاضیان خروج از ووهان است.

جهت مبارزه با شیوع این ویروس تعطیلات عید بهاره چین تمدید شده است؛ لذا به هموطنانی که قصد سفر به چین را دارند توصیه می شوند سفر خود را به تعویق بیندازند.

اکثر دانشگاه‌های چین ترم جدید را با تاخیر آغاز خواهند کرد. لذا دانشجویانی که هم اکنون در ایران می باشند، پیش از عزیمت از زمان شروع ترم جدید اطلاع حاصل فرموده و جهت مراجعت به چین تعجیل نفرمایند.

به علت دوره پنهان این ویروس ضروریست هموطنان ارجمندی که از چین به میهن مراجعت می کنند مراقبت های ویژه به مدت دو هفته انجام داده و در صورت مشاهده علائم ابتلا با مراکز درمانی تماس حاصل فرمایند.

سفارت و کنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در چین بطور مستمر اخرین وضعیت شیوع ویروس در این کشور را رصد کرده و متناسب با اخرین وضعیت اقدام به اطلاع رسانی در این خصوص خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059549

وب گردی

وب گردی