آزمون‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد الکترونیکی می‌شوند

مدیر امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از برگزاری الکترونیکی تمامی آزمون‌های این دانشگاه در سال آینده خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، حسن قوامی مدیر امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، درباره برگزاری آزمون های الکترونیکی اظهار کرد: در سال ۹۹ کلیه آزمون‌های این دانشگاه به صورت الکترونیک انجام خواهد شد و هیچ کاغذی در این ارتباط استفاده نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه آزمون‌های کشوری، کنکور سراسری، کارشناسی ارشد و phd در این زمره قرار نمی‌گیرند، خاطر نشان کرد: هم‌اکنون در دانشکده علوم پزشکی مشهد امکانات برای برگزاری آزمون الکترونیک ۶۰۰ نفر به صورت همزمان وجود دارد.

مدیر امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد کاهش نیاز به نیروی انسانی، کاهش هزینه‌های کاغذ، افزایش سرعت و دقت در برگزاری آزمون‌ها را از مزایای روش الکترونیکی برشمرد و تصریح کرد: بر این اساس می‌توان بلافاصله پس از آزمون، ضمن سرعت در استخراج نتایج و تحلیل آن در راستای استانداردسازی سوالات نیز گام برداشت.

مدیر امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در همین راستا طراحی سوال مرکز سنجش آموزش پزشکی، آزمون ارتقاء و آزمون بورد نیز به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

قوامی افزود: در سال ۹۸ راه‌اندازی و تجهیز مرکز آموزش پزشکی؛ کاربوک و کارنوشت راه‌اندازی شد و مورد استفاده قرار گرفت.

وی از برگزاری آزمون‌های الکترونیک کشوری علوم پایه و آزمون زبان انگلیسی با حدود ۳۰۰ رایانه در دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی خبر داد.

مدیر امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه سامانه صدور مدارک دانش آموختگان نیز از سال گذشته راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: در حال حاضر اگر دانشجویی نیاز به مدارک داشته باشد، به صورت برخط درخواست خود را ارائه می‌کند و مدارک از طریق پست تحویل وی داده می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059566

وب گردی

وب گردی