صرفه‌جویی منابع در دستور کار وزارت علوم/ در پژوهش صرفه‌جویی نمی‌کنیم

معاون اداری وزیر علوم گفت: سیاست صرفه‌جویی در حوزه‌های اداری در دستور کار جدی این وزارتخانه است اما در موضوعات پژوهشی به جای صرفه‌جویی، افزایش بهره‌وری و مصرف بهینه مدنظر است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد تقی نظرپور معاون اداری، مالی و منابع انسانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره سیاست صرفه جویی در حوزه های اداری وزارت علوم گفت: در حوزه بودجه آموزش عالی، در موضوعات پژوهش صرفه‌جویی مدنظر نیست بلکه افزایش بهره‌وری و مصرف بهینه در دستور کار است اما در حوزه‌های اداری بر صرفه‌جویی تاکید داریم.

وی ادامه داد: تاکید وزارت بر صرفه‌جویی در حوزه‌های اداری و کاهش هزینه‌های سوخت، آب، برق و مواد مصرفی است که معتقدیم این هزینه‌ها قابل صرفه‌جویی است.

معاون اداری، مالی و منابع انسانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه وزارت سیاست صرفه‌جویی در حوزه های اداری و در بخش‌های مختلف آموزش عالی را به طور جدی در دستور کار دارد، تصریح کرد: چندی پیش هم ممنوعیت چاپ پایان‌نامه کاغذی با هدف جلوگیری از مصرف بی‌دلیل کاغذ در نظام آموزش عالی تصویب و ابلاغ شد.

سیاست مصرف بهینه منابع در نظام آموزش عالی

نظرپور ادامه داد: در حال حاضر با مشکلاتی در زمینه تخصیص اعتبار دولتی دانشگاه‌ها مواجه هستیم و در این شرایط معتقدیم دانشگاه‌ها می‌توانند با دقت در کاهش هزینه‌ها از همان اعتبارات تخصیص یافته برای هزینه‌‌های ضروری جاری استفاده و خود را اداره کنند.

معاون اداری، مالی و منابع انسانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: به دلیل محدویت‌های کشور در تخصیص بودجه دولتی، تاکید وزارت علوم به دانشگاه‌ها در کاهش وابستگی به بودجه دولتی و رسیدن به درآمدهای تازه و با ثبات است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1059574

وب گردی

وب گردی