جایزه  6.5 میلیون دلاری گوگل برای کشف مشکلات امنیتی

گوگل سال گذشته 6.5 میلیون دلار به کسانی که مشکلات امنیتی این شرکت را کشف کرده بودند پرداخت کرده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، یکی از مهمترین مشکلات امروز، امنیت دیجیتال است. بسیاری از شرکت‌‌ها با پرداخت پاداش به کسانی که آسیب‌های امنیتی آنها را شناسایی کنند سعی در جلوگیری از این مشکل دارند. یکی از این شرکت‌ها گوگل است که به تازگی اعلام کرده 6.5 میلیون جایزه در این رابطه پرداخت کرده است که نشان دهنده اهمیت دادن این شرکت به مقوله امنیت دیجیتالی است.

Google میزان جوایز را افزایش می‌دهد

گوگل، به محققانی که اشکالات سرویس‌های Google را پیدا کرده و گزارش می‌دهند، پاداش می‌دهد. این شرکت امروز اعلام کرد که در طول سال 2019 به دلیل ایرادات و مشکلات امنیتی کشف شده 6.5 میلیون دلار پاداش پرداخت کرده است. گوگل با استفاده از سامانه Vulnerability Rewards Programs ، سال گذشته بالاترین میزان جوایز را در تاریخ خود توزیع کرد.

در سال 2018 ، این شرکت که 3.4 میلیون دلار جوایز توزیع کرده بود، تقریباً در سال 2019 این رقم را دو برابر کرد. افزایش مشکلات امنیتی موجود تنها دلیل این افزایش نیست بلکه گوگل مبلغ پرداختی را افزایش داده است.

در حالی که شرکت میزان پاداش‌های مربوط به خطاهای اساسی را از 5000 دلار به 15000 دلار افزایش داده، برای گزارش‌های با کیفیت، پاداش را از 15 هزار دلار به 30 هزاردلار افزایش داده است که همین باعث افزایش مبلغ پرداختی در کل شده است.

این شرکت به عنوان پاداش گوگل 2.1 میلیون دلار و 1.9 میلیون دلار برای نقص در اندروید، 1 میلیون دلار برای خطاهای Chrome و 800 هزار دلار برای برنامه‌های Google Play پرداخت کرده است. علاوه بر این، گوگل 507 هزار دلار به خیرین اهدا کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059578

وب گردی

وب گردی