اختصاص کد شناسه استخدامی به بیش از چهار هزار عضو هیأت علمی

مدیرکل امور اداری و پشتیبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سازمان امور اداری و استخدامی برای چهار هزار و ۷۱ هیأت علمی بعد از ۱۰ سال کد شناسه استخدامی صادر کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اباصلت خراسانی مدیرکل امور اداری و پشتیبانی وزارت علوم درباره کد شناسه استخدامی اعضای هیات علمی گفت: سازمان امور اداری و استخدامی کشور ۶ هزار مجوز استخدامی برای اعضای هیأت علمی دانشگاه های زیرمجموعه وزارت علوم صادر کرد.

وی افزود: از این ۶ هزار مجوز، چهار هزار و ۷۱ نفر استخدام شده بودند اما از ۱۰ سال ییش تاکنون کد شناسه نداشتند.

مدیرکل امور اداری و پشتیبانی وزارت علوم درباره دلایل عدم صدور این کد گفت: سازمان امور اداری استخدامی بنا به دلایلی این کدها را صادر نکرده بود، در برخی موارد هم وزارت علوم این موارد را پیگیری نکرده بود.

خراسانی ادامه داد: حدود ۲ هزار کد هم برای جذب جدید هیأت علمی تا ۲ سال آینده صادر شده است.
این مقام مسوول وزارت علوم یادآور شد: این کد ها بر اساس آمایش آموزش عالی و طبق برنامه ششم توسعه صادر و به دانشگاه ها ابلاغ شده است.

وی درباره اعطای کد شناسه برای بورسیه هایی که قرار است در تعدادی از دانشگاه های دولتی جایابی شوند، خاطرنشان کرد: تعدادی از این کدهای شناسه با موافقت دانشگاه ها به این بورسیه ها برای جذب اختصاص داده شده است.

گفتنی است، وزارت علوم هر ساله ۲ فراخوان جذب هیأت علمی برای دانشگاه ها در ماه های شهریور و بهمن دارد. در هر کدام از این فراخوان ها حدود ۸۰۰ نفر جذب می شوند.
تعداد بورسیه های جنجالی سال ۹۲ به سه هزار نفر می رسید که بعد از بررسی های وزارت علوم مشخص شد فقط ۳۶ نفر به صورت غیرقانونی بورسیه شده اند. در چند ماه اخیر جذب برخی بورسیه ها به عنوان هیأت علمی حاشیه هایی به دنبال داشت چرا که طبق تاکید تعدادی از دانشگاه ها، این افراد فاقد صلاحیت های علمی لازم بودند.
بعد از پا در میانی هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه های آزاد و فرهنگیان همچنین تعدادی از دانشگاه های دولتی نسبت به جذب برخی از این افراد اقدام کردند و جذب سایر بورسیه ها نیز در حال انجام است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1059583

وب گردی

وب گردی