برخی رسانه‌ها تبدیل به تریبون کاندیداها برای تخریب شورای نگهبان شده‌اند

مسئول بسیج دانشجویی تهران با اشاره به اینکه نقد با تخریب تفاوت دارد، گفت: آنچه از سوی برخی کاندیداها می‌بینیم تخریب است و برای این کار از رسانه استفاده می کنند.

حمید بالایی مسئول بسیج دانشجویی تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اینکه برخی از افراد قبل از تایید صلاحیت خود توسط شورای نگهبان در دانشگاه‌ها سخنرانی‌های تبلیغاتی انجام می‌دهند، گفت: فعالان دانشگاهی برای برگزاری چنین برنامه‌هایی ممنوعیت دارند؛ اما برخی از افرادی که کاندیدا شدند به خاطر داشتن مقام استادی در دانشگاه‌ها بین دانشجویان حضور پیدا می‌کنند و به فراخور اوضاع شاید سخنان انتخاباتی نیز بگویند.

وی تصریح کرد: افرادی که برای انتخابات نیز کاندیدا شدند در محیط های دانشجویی به تبیین شاخص‌های کلان برای انتخاب می‌پردازند.

بالایی در ادامه افزود: ایام داغ انتخابات یک هفته تا 10 روز برنامه‌هایی ایجاد شده تا کاندیداها با مردم صحبت کنند.

مسول بسیج دانشجویی تهران با اشاره به وظیفه نظارتی شورای نگهبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش‌رو، اظهار کرد: این نهاد انقلابی ثابت کرده هرگز از وظیفه خود یک قدم عقب نخواهد نشست. شورای نگهبان حتی از آبروی خود نیز برای انجام وظیفه‌اش هزینه می‌کند.

بالایی افزود: افرادی که وظیفه شورای نگهبان را تاب نمی‌آورند به این نهاد انقلابی حمله فشار وارد می‌کنند. جریان سیاسی در کشور احساس کرده به خاطر نظارت شورای نگهبان منتخبان آن تایید صلاحیت نشده‌اند و به همین دلیل شروع به فشار وارد کردن بر این نهاد انقلابی کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه شورای نگهبان فراجناحی عمل می‌کند خاطرنشان کرد: این نهاد از ابتدا تا انتهای فرآیند انتخابات حضور دارد و به صورت جدی نظارت می‌کند. شورای نگهبان بخشی از ساختار رسمی کشور است که وظایف و اختیاراتی دارد.

مسئول بسیج دانشجویی تهران با اشاره به اینکه نقد با تخریب تفاوت دارد، گفت: آنچه از سوی برخی کاندیداها می‌بینیم تخریب است و برای این کار از رسانه استفاده می کنند.

بالایی با اشاره به رویکرد جدید بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در برگزاری اردوهای راهیان نور در سال جدید اظهار کرد: مسئله محوری را برای اردوهای راهیان نور طرح کرده‌ایم تا دانشجویان با مشکلات و موضوعات موجود آشنا شوند و برای آن راه حل ارائه دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: اعزام راهیان نور دریایی یکی دیگر از کارهایی است که در اردوی راهیان نور به آن پرداخته خواهد شد. توانمندی‌های دریایی ایران در این نوع از اردوها به نمایش گذاشته می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: اردوی راهیان نور پیشرفت نیز برای جمعی از دانشجویان نخبه و روسای داشنگاه برگزار خواهد شد تا آن‌ها با توانمندی‌های ایران در حوزه علم و فناوری آشنا شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059599

وب گردی

وب گردی