انقلابی بودن یعنی مثل مردم زندگی کردن و به فکر آنها بودن

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه امام خمینی(ره) بارها به مسئولان فرمود مبادا کاخ نشین شوید، گفت: امام خمینی (ره)، امام مستضعفین و پابرهنگان بود و باید مراقب باشیم که انقلابی بودن یعنی ساده بودن و مثل مردم زندگی کردن و به فکر مردم بودن.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سید پرویز فتاح در حاشیه مراسم تجدید میثاق مدیران و پرسنل بنیاد مستضعفان با آرمان های امام راحل، بزرگترین آسیب انقلاب را غفلت و فراموشی امام دانست و اظهار کرد: ما هرگز نباید فراموش کنیم که همگی مدیون امام راحل هستیم و انقلاب ما ثمره تلاش و مجاهدت های این مرد بزرگ بود.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: امام خمینی مردی از تبار انبیا و اولیا بود و گرچه ما هیچگاه انبیا را ندیدیم و حضورشان را درک نکردیم ولی شمیم عطر معنویت انبیا و اولیا را از امام راحل حس کردیم.

وی با تاکید بر روحیه معنوی امام خمینی (ره) گفت: شاید کمتر کسی در طول تاریخ توانسته توفیقاتی که نصیب امام راحل شد را داشته باشد ولی این توفیقات که قطعا از الطاف الهی بود، به این دلیل نصیب امام راحل شد که امام خمینی (ره) خود را به یک بنده مطیع در برابر اوامر خداوند تبدیل کند.

فتاح با اشاره به روحیه ساده زیستی امام خمینی (ره) افزود: امام خمینی (ره) یک طلبه ساده بود و هیچگاه وابسته به مال و اموال دنیا نشد و این ساده زیستی از زندگی ساده و اتاق ساده امام کاملا آشکار بود.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه امام خمینی هیچگاه خود را وابسته به زخارف دنیا نکرد گفت: ساده زیستی و دین مداری از صفات بارز امام خمینی بود و امروز خوشحالیم که در سالگرد 41 سالگی انقلاب، می بینیم این انقلاب زنده است.

وی ادامه داد: امام فرمودند «من یک موی این کوخ نشینان را به همه کاخ نشینان نمی دهم» و به خودم و مسئولان نظام سفارش می کنم که پیرو همین مرام امام راحل باشند.

فتاح با بیان اینکه امام خمینی بارها به مسئولان فرمود مبادا کاخ نشین شوید، گفت: امام خمینی (ره)، امام مستضعفین و پابرهنگان بود؛ ما نیز باید مراقب باشیم که انقلابی بودن یعنی ساده بودن و مثل مردم زندگی کردن و به فکر مردم بودند.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه امام خمینی مردم را انتخاب کرد و با همین معجزه در دل میلیون ها نفر جای گرفت، گفت: عصای موسای انقلاب اسلامی، مردم بوده و دشمن بارها سعی کرده مردم را از انقلاب و امام دور کند ولی همیشه نتیجه عکس داده و حتی رفتن حاج قاسم، که خود را شاگرد امام (ره) می دانست هم باعث اتحاد مردم شد.

وی مقام معظم رهبری را جانشین خلف امام راحل برشمرد و گفت: این انقلاب همچنان زنده است، چون رهبر امروزمان جا پای جای امام راحل گذاشته و این صف آرایی دشمن و استکبار جهانی در مقابل انقلاب نشان می دهد که انقلاب و آرمان های آن همچنان زنده است.
فتاح با بیان اینکه ما اینجا در کنار مرقد مطهر امام راحل با آرمان های ایشان تجدید بیعت می کنیم گفت: ما پیمان می بندیم که تا جان در بدن داریم بر این بیعت پایبند باشیم.

وی تجدید پیمان با امام را، بیعت با مقام معظم رهبری و ولایت فقیه بیان کرد و با اشاره به قسم حاج قاسم سلیمانی که شهادت داد هیچ چیز در این دنیا بالاتر از تبعیت از ولایت فقیه نیست گفت: ولایت، نعمت بزرگ خداوند است که باید آن را درک کنیم و شکرگزارش باشیم.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به وظیفه اصلی این بنیاد در حمایت از محرومان و مستضعفان گفت: بنیاد مستضعفان بعد از انقلاب، وارث اموال پهلوی شد و این وظیفه را به عهده گرفت که در خدمت مستضعفین باشد چراکه این اموال برای مردم است و باید بیش از این در خدمت مستضعفان باشد.

فتاح در ادامه با اشاره به نزدیک بودن پیروزی و نصرت خداوند گفت: در شرایطی که دشمنان گرد و خاک می کنند و تلاش دارند تا فشار را بر ما بیشتر کنند، ولی امید به پیروزی قطعی در چهره رهبر انقلاب مشهود است و یقینا به لطف خداوند پیروزی نزدیک خواهد بود و انفجار نور انقلاب ما به زودی در همه دنیا فراگیر خواهد شد.

وی گفت: همانطور که امام خمینی (ره) در خدمت مردم بود، ما هم تمام سعی خود را خواهیم کرد که هرچه در توان داریم برای گره گشایی از مشکلات مردم به کار گیریم و امیدواریم به یاری خداوند بتوانیم در این مسیر موفق باشیم.


انتهای پیام/

کد خبر: 1059604

وب گردی

وب گردی