مردم مانع از ورود افراد ناشایست به مجلس شوند

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان گفت: مردم با شرکت در انتخابات علاوه بر انجام وظیفه شرعی، باعث استحکام پایه‌ه‌ای انقلاب اسلامی در معامله‌های بین‌الملل نیز می‌شوند؛ همچنین از ورود نمایندگان نا‌صالح به مجلس نیز جلوگیری به عمل می‌آید.

فرهاد ابوالفتحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه اظهار کرد: هر چه به زمان برگزاری انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، شور و اشتیاق انتخاباتی فضای کشور را بیشتر در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات یکی از موهبت‌های جمهوری اسلامی است، گفت: برگزاری انتخابات آزاد در کشور از برکات انقلاب اسلامی و نشان دهنده مردم سالاری دینی است.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان با تاکید بر اینکه شرکت در انتخابات وظیفه تمامی افراد جامعه است، گفت: مردم باید در مرحله اول با تحقیق و بررسی٬ کاندیدای شایسته را شناسایی و پس از آن با دادن رأی آنها را راهی مجلس شورای اسلامی کنند.

وی ادامه داد: مردم با شرکت در انتخابات علاوه بر اینکه انجام وظیفه شرعی، باعث استحکام پایه‌های انقلاب اسلامی در معامله‌های بین‌الملل نیز می‌شوند؛ همچنین از ورود نمایندگان نا‌صالح به مجلس نیز جلوگیری به عمل می‌آید.

ابوالفتحی با بیان اینکه استان کردستان جزو استان‌های محروم کشور است، گفت: مردم باید در انتخابات مجلس شورای اسلامی نمایندگانی را انتخاب کنند که مشکلات استان از جمله بیکاری جوانان را حل کنند و برنامه‌ عملیاتی برای ریشه کنی فقر در استان کردستان داشته باشد.

این فعال دانشجویی درباره میزان اهمیت مجلس شورای اسلامی در کشور عنوان کرد: مجلس یک نهاد قانون گذار است که با تصویب قانون و نظارت بر اجرای آن توسط قوه مقننه نقش مهمی در پیشرفت و آبادانی استان‌ها و نهایتا کشور دارد.

وی ضمن دعوت از مردم برای حضور و مشارکت مدنی پای صندوق‌های رای گیری بیان کرد: جریان دانشجویی به عنوان قشری که در تمام دوران‌های تاریخی در کنار مردم بوده از آنها تقاضا دارد با شرکت حداکثری در انتخابات مجلس شورای اسلامی ضمن سد کردن راه نفوذ دشمنان انقلاب در تشکیل مجلسی لایق انقلاب تلاش کنند.

ابوالفتحی ضمن قدردانی از عملکرد انقلابی شورای نگهبان در رد یا عدم احراز هویت برخی از داوطلبان خاطرنشان کرد: این شورا در روزهای آینده لیست تجدید نظر از اسامی افرادی که عدم احراز هویت شدند را اعلام می‌کند و امید داریم افراد شایسته و تراز انقلاب از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059642

وب گردی

وب گردی