جاده‌های عشایری، مسیری برای دسترسی شکارچیان به زیستگاه‌ها

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه سازمان امور عشایر در این شهرستان و سایر مناطق کشور بیشتر راه‌هایی که در گذشته محل عبور عشایر بوده است را تبدیل به جاده عشایری کرده است،گفت: انجام چنین اقدامی موجب شد تا خودروها بتوانند از بالاترین ارتفاعات که مناطق مرتعی هستند، عبور کنند و دسترسی شکارچیان و گردشگران به این زیستگاه‌ها آسان شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، فرشاد فیروزنیا گفت: یکی از مشکلات بیشتر زیستگاه‌های کشور و از جمله شهرستان فیروزکوه تعدد راه‌های عشایری است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اینکه سعید محمودی - مدیر کل محیط زیست استان تهران- مخالف صدور مجوز شکار چهارپایان، پرندگان و صید ماهی است، گفت: استان تهران وسعت کمی نسبت به جمعیت خود دارد و حدود یک پنجم جمعیت کشور در این استان جمع شده‌اند بنابراین با کمبود منابع مواجه و در واقع دچار فقر منابع در این استان هستیم.

وی ادامه داد: در استان تهران با کمبود منابع حیات‌ وحش، معادن و سایر منابع رو به رو هستیم.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه هدف سازمان حفاظت محیط زیست حفظ تنوع زیستی جانوری و فلور گیاهی است، گفت: با توجه به کمبود منابع استان تهران نسبت به جمعیت آن ما در تلاش هستیم تا در فیروزکوه و سایر زیستگاه‌های حائز اهمیت سراسر کشور گونه‌های زیستی را حفظ و از انقراض آن جلوگیری کنیم تا هم به طبیعت و نسل‌های آینده آسیبی وارد نشود و هم نسل‌های بعد بتوانند از این حیات وحش بهره‌مند شوند.

فیروزنیا در بخش دیگری از صحیت‌های خود با تأکید بر اینکه مشارکت مردمی و فعال کردن سازمان‌های مردم نهاد تنها راه نجات محیط زیست است گفت: باید طوری فرهنگ‌سازی شود تا تک تک مردم در حوزه محیط زیست احساس تکلیف کنند. مردم همانطور که در هشت سال دفاع مقدس بسیجی‌وار از مرز و ناموس و وطن دفاع کردند، الان نیز محیط زیست یک همت ملی را می‌طلبد تا مردم دست در دست هم دهند و با تراز فرهنگی یکسانی نسبت به محیط زیست احساس تکلیف کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059650

وب گردی

وب گردی