راه‌‌اندازی کارخانه تولید آب معدنی در دانشگاه آزاد ایلام/ فارغ‌‌التحصیلان دانشگاه استخدام می‌‌شوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام گفت: در حال حاضر به‌دنبال راه‌‌‌اندازی یک مرکز تحقیقات آب در واحد ایلام هستیم تا به عنوان پشتیبان کارخانه آب معدنی که قرار است به‌زودی افتتاح شود، این مرکز مورد استفاده قرار گیرد.

محمد میرزایی حیدری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نقش دانشگاه در ترویج فرهنگر کارآفرینی گفت: دانشگاه‌‌‌های ما باید به جایی برسند تا دغدغه اشتغال بعد از فارغ‌‌‌التحصیلی وجود نداشته باشد. به این ترتیب، خانواده‌‌هایی که فرزندان خود را به دانشگاه می‌‌فرستند و برای تحصیل آنها هزینه می‌‌‌کنند، اطمینان خاطر دارند که بعد از اتمام تحصیلات، امنیت شغلی برای آنها فراهم می‌‌‌‌شود.

وی تشریح کرد: ایجاد دانشگاه کارآفرین مستلزم وجود زیرساخت‌های اساسی است که شامل امور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی شده و زمینه مناسب برای بسط و گسترش آموزش کارآفرینی در دانشگاه را فراهم می‌‌کند. آموزش کارآفرینی در دانشگاه و ایجاد یک دانشگاه کارآفرین بدون تردید نیازمند به‌کارگیری فنون و تکنولوژی‌های جدید در حوزه‌‌‌های مختلف برنامه‌‌‌ریزی، مدیریت، عملیات و کنترل و نظارت بر فعالیت‌ها است.

میرزایی حیدری درباره شرایط دانشگاه کارآفرین اظهار کرد: در واقع دانشگاه کارآفرین یک آزمایشگاه بزرگ است که بخش وسیعی از فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی تا ابزارها و سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای آزمایشگاهی و کارگاهی را داراست و برای آزمون و سنجش همیشگی انواع فرضیه‌های مدیریتی، آموزشی، پژوهشی، تولیدی و عملیاتی را در برمی‌‌‌گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در ادامه تصریح کرد: برای تربیت کارآفرین باید دیدگاه ما نسبت به توسعه کارآفرینی و پرورش کارآفرین از طریق دانشگاه تغییر کند. به عنوان مثال در بحث توسعه کشاورزی که مورد تاکید دانشگاه آزاد هم قرار گرفته، اگر می‌‌‌خواهیم دانشجویی در رشته کشاورزی جذب کنیم بهتر است این دانشجویان را از فرزندان کشاورز منطقه جذب کنیم. به این ترتیب، می‌‌‌توانیم شرایطی فراهم کنیم تا این دانشجویان، دو سال از زمان تحصیل خود را در زمین‌‌‌های کشاورزی منطقه خود بگذرانند. به این ترتیب، با اعمال تخفیف در شهریه دانشجویان رشته کشاورزی، می‌‌‌توانیم زمینه توسعه این رشته را فراهم کنیم و در زمینه تولید محصولات اساسی و مورد نیاز کشور گام برداریم.

وی یادآور شد: برای توسعه کارآفرینی در واحد ایلام در حال راه‌‌اندازی یک مرکز رشد با کمک معاونت علمی ریاست جمهوری هستیم و برای تحقق این هدف رایزنی‌‌‌هایی هم با دیگر دانشگاه‌‌ها داشتیم و دوره‌‌های مختلف ایده‌‌های نو کارآفرینی و درآمدزایی را در واحد ایلام برگزار کردیم.

میرزایی حیدری خاطرنشان کرد: در حال به دنبال راه‌‌‌اندازی یک مرکز تحقیقات آب در واحد ایلام هستیم تا به عنوان پشتیبان کارخانه آب معدنی که قرار است به زودی افتتاح شود، این مرکز مورد استفاده قرار گیرد. در کارخانه آب معدنی ما از فارغ‌‌‌التحصیلان واحد ایلام در راه‌‌اندازی و توسعه این کارخانه استفاده می‌‌‌‌شود که همین امر علاوه بر اشتغال‌‌زایی در استان، منجر به ایجاد اشتغال برای فارغ‌‌التحصیلان خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام درباره نقش دانشگاه در ترمیم اقتصاد گفت: دانشگاه آزاد به عنوان دانشگاهی مردمی برای یک حرکت نو مبتنی بر اتصال دانشگاه با اقتصاد شهری، می‌تواند تمام ظرفیت ملی را به کار گیرد. بر همین مبنا ورود دانشگاه‌‌ها به اقتصاد بومی و منطقه‌‌ای در هر استان و کمک به صنایع فعال بومی و منطقه‌‌‌ای که در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد در سراسر کشور جاری است، نشان دهنده توجه این دانشگاه به اقتصاد بومی در هر منطقه بوده که عاملی تعیین‌‌کننده در توسعه اقتصاد است.

وی تاکید کرد: بدون تردید، دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال ترمیم ارتباط قطع‌شده بین اقتصاد و دانشگاه است بر همین مبنا، سیاست‌هایی تدوین و برنامه‌هایی اتخاذ شده تا واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی بتوانند با اقتصاد شهر‌ها ارتباط برقرار کرده و مسائل و مشکلات مردم حل را حل کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059655

وب گردی

وب گردی