پردیس‌های پارک علم‌و‌فناوری قطعه تکمیل‌کننده سراهای نوآوری است

مدیرکل اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پردیس‌های پارک علم و فناوری قطعه تکمیل کننده روند کسب‌وکار سراهای نوآوری و شرکت‌های دانش‌بنیان است.

سیداحسان شیرنگی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره جایگاه پردیس‌های پارک علم و فناوری در سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: سراهای نوآوری متشکل از مراکز رشد و شتاب‌دهنده‌های فناوری هستند که در نهایت به یک بازار متصل می‌شوند. الگو و تئوری سراها از بازارهای سنتی ایران گرفته شده است.

وی افزود: هر استان می‌تواند چندین سرا داشته باشد، به‌طور مثال در بازار تبریز سرای کفش، سرای پارچه فروشان، سرای طلافروشان و ... حضور دارند که همه آنها ذیل بازار تبریز فعالیت می‌کنند. هر واحد دانشگاهی می‌توانند چندین سرا داشته باشد که در نهایت به یک بازار فناوری متصل شود.

مدیرکل اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: شتاب‌دهنده‌ها و مراکز رشد ذیل سرای نوآوری و سرای نوآوری ذیل بازار فناوری در کنار پردیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت خواهند کرد. واحدهایی که یکی از المان‌های سرا را داشته باشند، سازمان مرکزی آنها را در راه‌اندازی سرا مساعدت می‌کند.

شیرنگی ادامه داد: اگر مرکز رشد یک واحد دانشگاهی به‌عنوان یکی از المان‌های سرای نوآوری، فعالیت و عملکرد مناسبی داشته باشد، معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری خود را در ایجاد زیرساخت‌های بیشتر و قرار دادن شتاب‌دهنده‌های موثر در کنار این مرکز رشد ملزم می‌داند و در راستای راه‌اندازی سرای آن واحد دانشگاهی امکانات و زیرساخت را بسیج می‌کند.

وی پردیس‌های پارک علم و فناوری را قطعه تکمیل کننده روند کسب‌وکار شرکت‌های دانش‌بنیان تلقی کرده و گفت: تربیت دانشجوی کارآفرین و هدایت دانش‌آموختگان به سوی کسب‌وکارهای دانش‌بنیان یکی از اهداف اصلی معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری است به‌طوری که دانشجویان با حداقل درآمد بتوانند شهریه خود را جبران کنند.

مدیرکل اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: این دانشگاه در فصل جدید خود نه به دنبال فارغ‌التحصیلی دانشجویان، بلکه به فکر اشتغال و آینده بعد از دانش‌آموختگی آنها است. دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد با کسب مهارت‌های فناوری و کسب‌وکار، به‌عنوان «کارآفرینان فناور» در کشور ظهور و بروز خواهند داشت.

شیرنگی عنوان کرد: طرح‌های معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری با حمایت تمام در هیئت امنای دانشگاه به تصویب رسیده‌اند و این نشان‌دهنده اهتمام کامل دانشگاه در عملیاتی کردن این برنامه‌هاست. حضور اهالی صنعت در هیئت مدیره سراهای نوآوری و بازارهای فناوری نقطه عطف کارگذاری صنایع در دانشگاه‌هاست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059670

وب گردی

وب گردی