نماینده مجلس: سازمان‌ها مکلف به رعایت بخشنامه دیوان عدالت اداری هستند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در زمینه ابطال نشدن بخشنامه صدور یک بار معافیت تحصیلی در هر مقطع اظهار کرد: اگر بخشنامه‌ای بر اساس قانون ابطال یا از سوی قوه قضائیه یا دیوان عدالت اداری ابلاغ شده باشد، همه سازمان‌ها مکلف هستند در برابر آن تسلیم باشند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سازمان نظام وظیفه عمومی سال 95 بخشنامه‌ای مبنی بر ممنوعیت ادامه تحصیل مجدد در مقطع قبلی مشمولان پیش از پایان خدمت یا اخذ معافیت دائم به سازمان امور دانشجویان ابلاغ کرد. برخی دانشجویان در اعتراض به این بخشنامه دادنامه‌ای به هیئت عمومی دیوان عدالت اداری تنظیم کرده و خواهان ابطال این بخشنامه شدند.

رئیس هیئت عمومی دیوان عدالت اداری 30 بهمن‌ماه سال 97 نیز طی بخشنامه‌ای با موضوع درخواست معافیت تحصیلی از رئیس سازمان امور دانشجویان خواست که بخشنامه مذکور ابطال شود؛ اما متاسفانه ابطال این بخشنامه نه تنها در دفترچه راهنمای کنکور سال جاری بلکه در دفترچه کنکور بدون آزمون کنکور 99 نیزتوسط نظام وظیفه عمومی نادیده گرفته شد.

سازمان نظام وظیفه نیز این ابطال بخشنامه را مغایر قانون نظام وظیفه می‌داند و ادعا می‌کند این بخشنامه غیر قابل ابطال بوده و باید اصلاح شده یا تغییر پیدا کند. ایسکانیوز در مصاحبه‌ با نمایندگان مجلس، وکلای دادگستری و استادان حقوق در نظر دارد به چرایی اجرا نشدن رای دیوان عدالت اداری بپردازد.

محمد قمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در زمینه ابطال نشدن بخشنامه صدور یک بار معافیت تحصیلی در هر مقطع اظهار کرد: اگر بخشنامه‌ای بر اساس قانون ابطال یا از سوی قوه قضائیه یا دیوان عدالت اداری ابلاغ شده باشد، همه سازمان‌ها مکلف هستند در برابر آن تسلیم باشند.

وی ادامه داد:‌ افرادی که بر اساس قانون عمل نکنند، مجرم شناخته می‌شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به لحاظ نشدن این بخشنامه در دفترچه پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی کنکور 99 گفت: باید به رای دیوان عدالت اداری عمل شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059672

وب گردی

وب گردی