جذب دانشجوی خارجی علوم پزشکی در دانشگاه آزاد ارومیه

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه گفت: در رشته علوم آزمایشگاهی و پرستاری، دانشجویان عراقی در واحد ارومیه داریم و درصددیم تا دانشجویان خارجی بیشتری را در واحدهای دانشگاهی سطح استان در کلیه رشته‌‌‌ها جذب کنیم و هدف‌‌‌‌‌‌گذاری مشخصی در این خصوص انجام شده است. 

اسفندیار بالجانی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره امکانات و تجهیزات موجود در رشته‌‌‌های علوم پزشکی واحدهای سطح استان گفت: رشته پزشکی، دندان‌‌‌‌‌‌پزشکی و داروسازی را در واحدهای دانشگاهی سطح استان نداریم. در واحد ارومیه هم رشته پرستاری، مامایی، علوم آزمایشگاهی و اتاق عمل در واحد مهاباد پرستاری و مامایی در واحد خوی هم فقط پرستاری داریم.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه درباره ایجاد رشته‌‌‌‌های داروسازی و دندان‌‌‌پزشکی در واحدهای دانشگاهی سطح استان اظهار کرد: ظرفیت لازم برای ایجاد رشته داروسازی در واحدهای دانشگاهی سطح استان وجود دارد اما متاسفانه، ایجاد این رشته مورد تایید وزارتین قرار نگرفته است. برای ایجاد رشته دندان‌‌‌‌‌پزشکی هم ظرفیت لازم برای استخدام و دعوت به همکاری اعضای هیئت علمی در این رشته وجود ندارد.

وی تشریح کرد: با توجه به اینکه بیمارستان ملکی در دانشگاه آزاد ارومیه نداریم، امکان ایجاد رشته پزشکی در این دانشگاه وجود ندارد. پیگیری‌‌‌‌های زیادی هم برای ایجاد رشته‌‌های علوم پزشکی با این موضوعات انجام شده است اما به دلیل عدم ظرفیت لازم در حال حاضر امکان ایجاد این رشته‌‌‌ها را نداریم.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه در ادامه درباره امکانات آزمایشگاهی موجود در واحدهای دانشگاهی سطح استان خاطرنشان کرد: امکانات آزمایشگاهی مناسبی در آزمایشگاه‌‌‌‌‌های واحدهای دانشگاهی سطح استان وجود دارد و این آزمایشگاه‌‌‌ها خدمات آموزشی دارند و کلیه دانشجویان رشته‌‌های علوم پزشکی از امکانات موجود در این آزمایشگاه‌‌ها بهره‌‌‌مند می‌‌‌‌‌‌‌‌شوند.

بالجانی تاکید کرد: در مجموع در سطح استان، حدود هزار دانشجو در رشته‌‌‌‌‌‌های علوم پزشکی سطح استان داریم. بیشترین دانشجوی ما در رشته پرستاری است و امکانات مناسب و اعضای هیئت علمی توانمندی در واحدهای دانشگاهی سطح استان داریم.

وی درباره جذب دانشجوی خارجی در رشته‌‌‌‌‌های علوم‌‌‌‌‌پزشکی یادآور شد: در حال حاضر، در رشته علوم آزمایشگاهی و پرستاری، دانشجویان عراقی در واحد ارومیه داریم و درصددیم تا دانشجویان خارجی بیشتری را در واحدهای دانشگاهی سطح استان در کلیه رشته‌‌‌ها جذب کنیم و هدف‌‌‌‌‌‌گذاری مشخصی در این خصوص انجام شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059688

وب گردی

وب گردی