انقلاب ایران نقطه شروع بیداری اسلامی است

رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در جمع دانشگاهیان واحد قم نقطه شروع بیداری اسلامی را انقلاب جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: معتقدم روزی و روزگاری جهان اسلام باید بیدار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز ازقم، رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی درجمع کثیری از اساتید و دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی قم ضمن تبیین دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری در دانشگاه آزاد اسلامی اظهارکرد: دانشگاه آزاد اسلامی، دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری را براساس مدلی که بر مبنای وضعیت پوشش در دانشگاهها،درشورای اسلامی شدن دانشگاهها تعریف شده طراحی و تدوین کرده است.

عبدالمجید طالب تاش با اشاره به اینکه بیش از هزار ساعت نفر جلسه برای تدوین دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده است افزود: بر اساس مدل شورای اسلامی شدن دانشگاهها دستور العمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری دانشگاه آزاد اسلامی طراحی و تدوین شده است و معتقدیم که برای اجرای بخش معرفتی آن نیازمند همکاری اساتید دانشگاه هستیم که اگر همکاری اساتید دانشگاه نباشد بخش مهمی از این دستور العمل اجرا نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بی تردید برهنگی بازگشت به بربریت است گفت: بنده معتقدم غربی ها تلاش می کنند،جهان غرب را به دوران خرافات و دوران بربریت برگردانند و خرافات را در پوشش تمدن به بشریت هدیه دهند.

عبدالمجید طالب تاش با تاکید بر اینکه پوششی که اسلام و قرآن می گویدهم عقلانی،شرعی وقانونی است افزود: دانشگاه آزاد اسلامی دستو العمل آراستگی با سه پشتوانه عقلانیت، قانونمندی و شرعی تبیین وتدوین کرده است.

رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: محیط دانشگاه باید یک محیط تربیتی باشد زیرا از نظر اسلام آموزش به صورت استقلالی موضوعیت ندارد،آموزش درصورتی موضوعیت دارد که با تربیت همراه باشد لذا یکی از وظائف اصلی ما در دانشگاه این است دانشجویان را تربیت کنیم.

وی با اشاره به اینکه جهان غرب هویت ملی، اسلامی ایرانی و نظام خانواده را هدف قرار داده است گفت: جهان غرب در بحث هویت ملی،اسلامی - ایرانی و نظام خانواده برای ما برنامه ریزی کرده است لذا دانشگاهیان به عنوان مغزهای متفکر و نخبه های جامعه باید به آن توجه عمیق و دقیق داشته باشند.

طالب تاش با اشاره به اینکه مهمترین دستاورد پیغمبر اسلام برای جهان بشریت، اخلاق ومعنویت، علم و دانش و استحکام نظام خانواده برشمرد و افزود: جهان غرب جوانان ما را مورد هدف قرار داده و تلاش بر این است که هویت جوانان گرفته شود لذا داستان هویت انسان معاصر،داستان غمناکی است.

رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی انقلاب اسلامی نقطه شروع بیداری اسلامی دانست و افزود: انقلاب اسلامی،نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و نهایتا تمدن اسلامی یک استراتژی دقیق و منظمی است که مقام معظم رهبری آن را برای بازگشت به تمدن اسلامی بر اساس آموزه های قرآن کریم تبیین فرمودند.

طالب تاش گفت: معتقدم جهان غرب برای اینکه اجازه ندهد انقلاب اسلامی به تمدن اسلامی برسد برای ما برنامه ریزی کرده است زیرا اگر این انقلاب اسلامی به تمدن اسلامی برسد بر فراز جهان خواهد ایستاد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1059719

وب گردی

وب گردی